BLOG
Jak zvýšit konverzní poměr v e-commerce?

Konverzní poměr je spolehlivým zdrojem informací o podnikání. Jak jej optimalizovat, abyste uspěli v e-commerce?
Konverze v e-commerce - úvod
Jak měříte efektivitu svého podnikání? Nejlepším způsobem je analyzovat míru konverze. Co je to poměr konverze a jak jej vypočítat?
Cíle v Google Analytics
Co se skrývá pod záložkou "Cíle" v nástroji Google Analytics? Souhrn akcí a interakcí uživatelů s našimi webovými stránkami, které považujeme za hodnotné a nezbytné pro úspěch. V závislosti na typu webu, který provozujete, budou pro vás prioritou jiné akce.
Píšete blog? Vaším cílem je tedy získat co nejvíce čtenářů. Vlastníte kanál na You Tube? Chcete odběratele. Provozujete e-shop? Vaší prioritou je prodej.
Chcete-li spolehlivě měřit úspěch, musíte si definovat priority - cíle. Správně implementované v GA umožňují vyhodnotit správnost marketingové strategie a výkonnost vašich webových stránek online (čas, který uživatelé stráví na webu, počet obrazovek zobrazených za sekci, míru prokliků na reklamy, videa atd.). Odhalují také případné chyby, které zákazníky odrazují od dokončení akce (v případě internetového obchodu od nákupu), tj. konverze.
Konverzní poměr a optimalizace
Jaký je tajemství konverzního poměru? Není to nic jiného než poměr počtu produktů zakoupených ve vašem obchodě k počtu uživatelů, kteří navštíví vaše webové stránky. Služba Google Analytics vypočítává KP podle jednoduchého vzoru:
Míra konverze (KP) = počet transakcí / počet návštěv stránek x 100 %.
Podle zpráv je organická návštěvnost (z vyhledávačů SERP, tj. vyhledávače Google) a návštěvnost z placených reklamních kampaní uspokojivá, ale míra konverze je na spodní hranici procentního rozpětí? To může signalizovat problém, který může vyřešit optimalizace konverzního poměru.
CRO aneb optimalizace klíčem k úspěchu
CRO - Conversion Rate Optimization, neboli optimalizace míry konverze je marketingová strategie pro zvýšení míry konverze. Proces optimalizace lze stručně představit v 6 bodech:
- Definování cíle (cílů) optimalizačního procesu - např. zvýšení prodeje dámských kabelek v internetovém obchodě s koženým zbožím.
- Stanovení cílové hranice konverzního poměru, které chcete dosáhnout.
- Analýza návštěvnosti webových stránek, chování zákazníků, nákupních cest a účinnosti kampaní.
- Definování problému a hledání možných řešení.
- Implementace řešení, provádění testů účinnosti a měření účinků.
- Zavedení postupů, které přispěly ke zvýšení míry konverze.
Analýza zpráv a identifikace problému je zásadní pro zavedení vhodných řešení. Zjistěme, co může ovlivnit konverzní poměr, na jaké prvky se vyplatí zaměřit pozornost a co je třeba udělat, aby webové stránky e-shopu generovaly zisky.
Jaké prvky mají vliv na míru konverze?
Placené reklamní kampaně - při vytváření reklamní kampaně zohledněte zájmy a potřeby cílové skupiny. Chcete prodávat kožené rukavice? Neinzerujte je v březnu. Prodáváte luxusní kuchyňské roboty? Vašimi potenciálními zákazníky jsou moderní ženy v domácnosti, nikoliv teenageři nebo důchodci (i když i zde se pravděpodobně najdou výjimky).
Reklamní kampaň zaměřená na nesprávné uživatele bude plýtvat prostředky a přivede na vaše webové stránky nekvalitní návštěvníky, kteří nemají o vaši nabídku zájem. V takovém případě konverzní poměr neporoste - naopak, začne nebezpečně klesat.
Optimalizace nákupního procesu
Nákupní košík je prvek nákupního procesu, kterému jste určitě nevěnovali příliš pozornosti. Ukazuje se však, že složitá a dlouhá nákupní cesta s mnoha políčky k vyplnění může zákazníky odradit.
Správně implementovaný, nekomplikovaný nákupní košík je takový, který je viditelný z domovské stránky a navštívených podstránek. Měl by také pamatovat přidané produkty a prezentovat je přehledným způsobem, který nezanechává obavy z chyb při objednávání.
Tip: Omezte objednávkový formulář pouze na nejdůležitější informace. Pole sloužící k získání e-mailové adresy pro usnadnění kontaktování zákazníka a jeho informování o průběhu přepravy označte jako nepovinné nebo popište, proč má smysl jej vyplnit.
Cross selling - je marketingová technika nabízení a prodeje doplňkových produktů s cílem maximalizovat zisk z jedné transakce. Co to znamená v praxi?
Pokud prodáváte koženou obuv, nic vám nebrání nabídnout zákazníkovi, aby ke své objednávce přidal originální leštidlo a kartáč na kůži. Buďte o krok napřed před svými konkurenty tím, že budete předvídat myšlenky a potřeby zákazníků!
Komunikace - zákazníci mají rádi, když lze problémy vyřešit okamžitě a pohotově. Živý chat v dolní části stránky vyjadřuje zájem o uživatele, ochotu okamžitě mu pomoci a řešit jeho případné obavy ohledně nákupu.
Nepodceňujte roli sociálních sítí. Přirozeným chováním dnešních dvacátníků a třicátníků je vyhledávání na Facebooku a Instagramu jim neznámé značky. Prodáváte produkty, o kterých se dá donekonečna mluvit a své zákazníky vždy překvapujete? Podělte se s nimi o tyto znalosti na svých profilech na FB a IG.
Vzhled webových stránek
Jedinečný a hodnotný obsah výrazně zvyšuje vaši viditelnost ve vyhledávačích. Popisy kategorií a produktů, stejně jako autentické recenze, které uživatelé o vaší firmě uvádějí, ovlivňují efektivitu organického získávání zákazníků. Záložky jako Ceník, Blog nebo Kontaktujte nás zvyšují vaši důvěryhodnost a podněcují uživatele k prodloužení kontaktu s vaším webem.
Struktura stránek, jejich vzhled a pojmenování kategorií - záleží nejen na dobrém obsahu, ale také na jeho rozvržení v prostoru webu, jednoduchosti a intuitivnosti, rychlosti načítání stránek, promyšlené, estetické grafice, efektivních vyskakovacích oknech (např. newsletter, možnost přihlášení do věrnostního programu, slevy, průzkumy s žádostí o zpětnou vazbu atd).
Call to action, např. "Sníte o módní kabelce na léto? Neváhejte, navštivte obchod XYZ a prohlédněte si naši nabídku!
Důvěra - důvěru zákazníka si získáte nejen tím, že mu nabídnete velmi kvalitní produkty, které ho zaujmou (i když to je samozřejmě priorita!). Spolehlivý a pravdomluvný prodejce neskrývá náklady a může se pochlubit základnou spokojených zákazníků.
Nezapomeňte, že každý výrobek musí mít jasně viditelnou cenu. Informujte také o nákladech na doručení. Je to zdarma? Skvělé, chlubte se tím zleva i zprava!
A co recenze? Uznávaná britská marketingová agentura Bright Local provedla průzkum, podle něhož 85 % spotřebitelů považuje online recenze za totéž, co doporučení přítele nebo člena rodiny. Naproti tomu Pew Research Center zjistil, že 68 % respondentů před nákupem pečlivě zvažuje recenze obchodů a výrobků a 90 % z nich přiznává, že názory ostatních mají skutečný vliv na jejich nákupní rozhodnutí. Ujistěte se, že jste získali co nejvíce skutečných recenzí, a zkontrolujte své zisky!
Vsaďte na efektivní CRO
Úspěch v odvětví e-commerce se skládá z mnoha faktorů. Klíčovým prvkem je uvedení hodnotného, jedinečného produktu s uspokojivým poměrem ceny a kvality.
Míru konverze v e-shopu můžete zvýšit také optimalizací nákupního procesu, úpravou webových stránek nebo investicemi do placených reklamních kampaní a komunikací se zákazníky. Získejte důvěru uživatelů poctivými postupy a autentickými názory a buďte o krok napřed od konkurence!
Positioning firemního profilu na Googlu - vaše značka bude vidět!
Určitě jste si všimli, že po napsání klíčového slova, Google vyhledávač čím dál častěji nezobrazuje odkazy na stránky a e-shopy, ale firemní profily na Googlu. Děje se to z toho důvodu, že současné Google boty jsou schopny velice důkladně předvídat záměry a lokalizaci uživatelů. Pokud provozujete firmu, která poskytuje služby nebo e-shop, a máte zároveň kamennou prodejnu, je důležité si uvědomit, že positioning firemního profilu na Googlu je pro vás to pravé. Jak využít jeho potenciál? Ukážu vám nápady a řešení, která povznesou váš byznys na první místo v Google Maps.
Proč sbírat recenze na Google?
Recenze na Google už dávno nejsou jen „pěkné hvězdičky“. V době, kdy zákazníci hledají vše online, se právě firemní profil Google (Google Business Profile) stal prvním kontaktem mezi firmou a potenciálním klientem. To, co se zobrazí vpravo ve výsledcích vyhledávání nebo v mapách, rozhoduje, zda zákazník klikne právě na vás, nebo na konkurenci. V tomto článku se podíváme, proč jsou recenze na Google tak důležité, jak ovlivňují vaše podnikání a jak je sbírat správně.
Nejčastější chyby e-shopů při sběru recenzí
Recenze zákazníků patří mezi nejsilnější nástroje online obchodu. Posilují důvěryhodnost, zvyšují konverze a pomáhají budovat loajalitu. Přesto mnoho e-shopů sbírá hodnocení nesprávně – a tím se připravuje o výsledky. Podívejme se proto na nejčastější chyby a konkrétní doporučení, jak se jim vyhnout.
Jak právně a eticky sbírat recenze v ČR
Sbírání recenzí je v dnešní době neodmyslitelnou součástí každé marketingové strategie. Vhodně využité recenze mohou výrazně zlepšit reputaci a přitáhnout nové zákazníky. Avšak při jejich sběru je nutné dodržovat právní a etické normy, které zajišťují férovost a důvěru spotřebitelů.
Recenze jako součást SEO strategie
Recenze nejsou jen nástrojem pro budování důvěry. Při správné implementaci představují také velmi účinný SEO nástroj – zlepšují viditelnost, generují long-tail klíčová slova a podporují čerstvý obsah.
Psychologie recenzí: Co zákazníky motivuje hodnotit?
Motivace zákazníků napsat recenzi nevzniká automaticky. Abychom zvýšili šanci na získání kvalitní zpětné vazby, musíme porozumět tomu, proč lidé recenzují.
Jak využít zákaznické recenze v PPC reklamách?
Zákaznické recenze výrazně ovlivňují výkon PPC reklam. Pomáhají budovat důvěru, zvyšují CTR, snižují CPA a zlepšují konverzní poměr. A co je důležité – uživatelé je vnímají jako přirozený filtr kvality.