Naplánujte si schůzku s konzultantem a naučte se, jak získat zpětnou vazbu v souladu se směrnicí Omnibus ještě dnes!
Domluvte si schůzkuOmnibusová směrnice se blíže zabývá způsoby, kterými jsou zveřejňována doporučení a názory na produkty a služby. Používáním řešení Spolehliverecenze.cz si můžete být jisti, že získáváte názory v souladu se směrnicí Omnibus. Podívejte se, jak je to jednoduché!
Omnibusová směrnice, tedy směrnice Evropského parlamentu a Rady 2019/2161, se blíže podívala na všechny nekalé praktiky obchodníků vůči spotřebitelům na internetu.
Mimo jiné problémy jako:
Naši současní i potenciální klienti se samozřejmě nejvíce zabývají posledně zmíněným bodem. Vynakládáme maximální úsilí, abychom zajistili, že stanoviska, která získáme, budou plně v souladu se směrnicí - to nyní garantujeme.
Každý z nás při čtení názorů na internetu přemýšlí, zda jsou autentické. S rostoucím potenciálem a počtem názorů na produkty a služby na internetu začali podnikatelé využívat falešné názory k vytváření image své značky a produktů. Hodně se také mluví o negativních recenzích udělovaných konkurentům za účelem jejich diskreditace. Výše uvedené praktiky se staly zakázány Směrnice Omnibus.
S příchodem omnibusové směrnice vyvstaly otázky, jak to ovlivní marketing recenze. Abychom rozptýlili jakékoli pochybnosti, uvádíme fakta, která vás přesvědčí, že Spolehliverecenze.cz je plně v souladu se směrnicí Omnibus a že názory vašich zákazníků jsou získávány v plném souladu s platnými zákony.
Tržiště i menší obchody budou moci poskytnout kupujícím větší bezpečnost tím, že budou prezentovat transakční recenze. Stojí za zmínku, že obchody, které dříve zveřejnily autentické recenze, budou moci klidně spát, zatímco ty, které se nechovaly zcela eticky, budou muset být ve střehu. To vše jistě zvýší důvěru příjemců v názory a posílí pozici obchodů, pro které je důležité poskytovat pravdivé názory.
Směrnici se vyplatí dodržovat i z finančních důvodů. V opačném případě můžete být obviněni z klamavých obchodních praktik. To může vést k uložení pokuty předsedou Úřadu pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitelů až do výše 10 % tržeb za předchozí finanční rok.
Naopak, názory můžeme získávat ještě transparentnějším a systematičtějším způsobem.
Zde je to, co vám Omnibus NEZAKAZUJE:
Podle směrnice o omnibusu jsou zakázány následující praktiky:
Tedy každý podnikatel, který zveřejňuje nebo chce zveřejňovat názory na svou firmu. Taková společnost je povinna poskytnout informaci, zda jsou tyto názory ověřeny, tedy zda pocházejí od lidí, kteří například nakoupili, či nikoliv. Povinností společnosti je poskytnout informace o tom, zda a jakým způsobem tato stanoviska získává a jak jsou ověřována a zpracovávána.
Směrnice Omnibus jasně uvádí, že je nekalou praktikou klamat spotřebitele tím, že se spoléháme na recenze na produkt nebo službu od lidí, kteří je ve skutečnosti nepoužili. Směrnice ukládá podnikatelům informační povinnost. To znamená, že by mělo být jasně a zřetelně uvedeno, že zveřejněné recenze pocházejí od spotřebitelů, kteří produkt použili nebo zakoupili, nebo jsou čistě náhodné. Je dobré takové informace zahrnout do pravidel webových stránek.
Naplánujte si schůzku s konzultantem a naučte se, jak získat zpětnou vazbu v souladu se směrnicí Omnibus ještě dnes!
Domluvte si schůzkuTomasz Kępa
CEO
t.kepa@spolehliverecenze.cz
Nabízí se tedy otázka, zda má podnikatel pomocí řešení Spolehliverecenze.cz jistotu, že názory na jeho produkt či službu získá v souladu se zákonem.
Získáváme pro vás pouze názory potvrzené transakcí, tedy od lidí, kteří nakoupili nebo využili služeb dané společnosti. Není tedy možné, aby osoba, která neprovedla transakci, zanechala recenzi.
Ještě dodejme, že Spolehliverecenze.cz ověřuje a sleduje názory z hlediska nekalé soutěže. Agresivní a vulgární komentáře budou smazány. Naše technologické partnerství s eKomi, partnerem Google, umožňuje našemu oddělení pro moderování nahlásit takovou zpětnou vazbu. Proto je nemožné, aby vaše webové stránky zobrazovaly recenze, které mohou být považovány za nezákonné.
Řešení Spolehliverecenze.cz je navrženo tak, abychom byli schopni prokázat, že daný spotřebitel, který vložil recenzi, zakoupil nebo použil recenzovaný produkt.
Máme také všechny postupy a dokumenty, které například v případě auditu zpřístupníme, abyste nás mohli označit jako společnost poskytující nástroj pro sběr názorů.
Na rozdíl od zdání se směrnice o omnibusu přímo nevztahuje na řešení poskytované Spolehliverecenze.cz. Protože předem garantujeme, že budeme poskytovat pouze ověřené recenze.
Zde také stojí za to dodat, že naše oficiální partnerství se společností Google vede k tomu, že společnost Google automaticky přijímá recenze, které poskytujeme po transakcích.
Vážení zákazníci a budoucí zákazníci Spolehliverecenze.cz, můžete klidně spát - používáním našich služeb si můžete být jisti, že dodržujete slavnou směrnici Omnibus - 100%!
Nejvyšší standardy, které uplatňujeme a které jsme dosud uplatňovali, nám umožňují získat maximální důvěryhodnost, transparentnost. Naši klienti mohou s důvěrou očekávat implementaci směrnice polským parlamentem.
Jsme pro vás o krok napřed!
Naplánujte si schůzku s konzultantem a naučte se, jak získat zpětnou vazbu v souladu se směrnicí Omnibus ještě dnes!
Domluvte si schůzkuTomasz Kępa
CEO
t.kepa@spolehliverecenze.cz
ano. Fungování systému Spolehliverecenze.cz je v souladu s pokyny směrnice, protože získává pouze názory potvrzené transakcí, tedy od lidí, kteří nakoupili nebo využili služby dané společnosti.
Podle směrnice musí obchodník, který poskytuje přístup ke spotřebitelským recenzím produktů, poskytnout informace o tom, zda a jak zajišťuje, že zveřejněné recenze pocházejí od spotřebitelů, kteří produkt použili nebo zakoupili. Měl by také poskytovat technická řešení, která umožní zanechat příslušné stanovisko.
Nenaznačujte uživatelům, že recenze, které zveřejníte, pocházejí od spotřebitelů, kteří produkt nepoužili ani si jej nezakoupili. Také se nesnažte ovlivňovat obsah stanoviska. Zveřejňování nepravdivých spotřebitelských recenzí nebo doporučení nebo je přimět jinou osobu, nebo zkreslování nebo způsobení zkreslování spotřebitelských recenzí nebo doporučení jiné osobě s cílem propagovat produkty je přísně zakázáno.
Směrnice Omnibus nezakazuje používání okamžitého průzkumu. Směrnice neukládá žádnou povinnost ověřovat stanoviska. Pokud to obchodník neučiní, měl by zákazníky informovat, že „nezaručuje, že zveřejněné názory pocházejí od spotřebitelů, kteří produkt použili nebo si jej koupili“. V takovém případě může Spolehliverecenze.cz prokázat, že daný spotřebitel, který zadal recenzi, zakoupil nebo použil recenzovaný produkt.
Podnikatel by měl naopak poskytnout náležité informace o důvěryhodnosti zdroje stanoviska a „ujistit se, že zveřejněné názory pocházejí od spotřebitelů, kteří výrobek použili nebo si jej zakoupili“ spolu s uvedením konkrétního způsobu, jakým se tak děje.
Směrnice Omnibus tuto otázku přímo neřeší. Pokud si zákazník skutečně koupil produkt, chce zanechat recenzi a sám zadá recenzi - je to povoleno. Směrnice Omnibus naopak hovoří o zkreslování názorů. Bude proto nekalou praktikou zkreslovat nebo navádět jinou osobu na zkreslování názorů nebo doporučení spotřebitelů s cílem propagovat produkty.
Existuje jen jedna verze Směrnice Omnibus. Členské státy však musí provést tuto směrnici do svých vnitrostátních právních systémů a právě zde mohou vzniknout určité nesrovnalosti. Polsko provádí směrnici změnou stávajících zákonů v této oblasti a dokumentem, který to má udělat, je návrh zákona ze dne 24. června 2021, kterým se mění zákon o právech spotřebitelů a některé další zákony. Ostatní země změní své dosavadní interní právní předpisy a mohou podnikatelům uložit další, dodatečné povinnosti. V takovém případě byste měli získat informace o tom, jak byla Směrnice Omnibus prováděna v jednotlivých zemích. Pokud je to stejné jako v Polsku a neukládá žádné jiné povinnosti než ty, které vyplývají ze směrnice, pak mohou být služby nadále poskytovány na stejných principech.