Řešení Spolehliverecenze.cz je plně v souladu se směrnicí Omnibus

Omnibusová směrnice se blíže zabývá způsoby, kterými jsou zveřejňována doporučení a názory na produkty a služby. Používáním řešení Spolehliverecenze.cz si můžete být jisti, že získáváte názory v souladu se směrnicí Omnibus. Podívejte se, jak je to jednoduché!

Co je souhrnná směrnice?

Omnibusová směrnice, tedy směrnice Evropského parlamentu a Rady 2019/2161, se blíže podívala na všechny nekalé praktiky obchodníků vůči spotřebitelům na internetu.

Mimo jiné problémy jako:

  • Povinnost jasně označovat placené výsledky vyhledávání
  • Dvojí kvalita produktů na různých trzích
  • Publikování doporučení a názorů na produkty

Naši současní i potenciální klienti se samozřejmě nejvíce zabývají posledně zmíněným bodem. Vynakládáme maximální úsilí, abychom zajistili, že stanoviska, která získáme, budou plně v souladu se směrnicí - to nyní garantujeme.

Získejte názory legálně

S příchodem omnibusové směrnice vyvstaly otázky, jak to ovlivní marketing recenze. Abychom rozptýlili jakékoli pochybnosti, uvádíme fakta, která vás přesvědčí, že Spolehliverecenze.cz je plně v souladu se směrnicí Omnibus a že názory vašich zákazníků jsou získávány v plném souladu s platnými zákony.

Omnibus = 100 procent důvěry a transparentnosti + 0 % falešných recenzí

Každý z nás při čtení názorů na internetu přemýšlí, zda jsou autentické. S rostoucím potenciálem a počtem názorů na produkty a služby na internetu začali podnikatelé využívat falešné názory k vytváření image své značky a produktů. Hodně se také mluví o negativních recenzích udělovaných konkurentům za účelem jejich diskreditace. Výše uvedené praktiky se staly zakázány souhrnnou směrnicí.

Vítězí bezpečnost kupujících a autentické obchody

Tržiště i menší obchody budou moci poskytnout kupujícím větší bezpečnost tím, že budou prezentovat transakční recenze. Stojí za zmínku, že obchody, které dříve zveřejnily autentické recenze, budou moci klidně spát, zatímco ty, které se nechovaly zcela eticky, budou muset být ve střehu. To vše jistě zvýší důvěru příjemců v názory a posílí pozici obchodů, pro které je důležité poskytovat pravdivé názory.

Pozor na pokuty!

Směrnici se vyplatí dodržovat i z finančních důvodů. V opačném případě můžete být obviněni z klamavých obchodních praktik. To může vést k uložení pokuty předsedou Úřadu pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitelů až do výše 10 % tržeb za předchozí finanční rok.

Co vyžaduje omnibusová směrnice od podnikatelů?

  • Kontrolu, zda recenze skutečně pocházejí od spotřebitelů, kteří skutečně zakoupili/použili recenzovaný produkt/službu;
  • Poskytování informací o tom, zda a jak je zajištěno, že zveřejněné recenze pocházejí od spotřebitelů, kteří produkt/službu použili nebo zakoupili.

 

Co můžete jako podnikatel dělat?

  • Získejte recenze transakcí od lidí, kteří si zakoupili váš produkt nebo službu. Za tímto účelem by mělo být zavedeno technologické řešení, které umožní ověření takových kupujících.
  • Dejte lidem vědět, jakými opatřeními ověřujete recenze, což zvýší důvěru zákazníků.
  • Poskytněte další spolehlivé informace, které budují důvěru. Např. informace o tom, jak se počítá průměrné hodnocení? Jaké recenze se berou v úvahu při průměrování? Jsou shromažďovány od všech kupujících? Jsou recenze získávány z externích zdrojů?

Umów się na spotkanie z konsultantem i dowiedz się jak pozyskiwać opinie zgodnie z dyrektywą Omnibus już dzisiaj!

Umów spotkanie

Barbara Drapikowska
Doradca klienta

 

+48 500 253 000

kontakt@zaufane.pl

Omnibus nebere možnost získat zpětnou vazbu!

Naopak, názory můžeme získávat ještě transparentnějším a systematičtějším způsobem.

Zde je to, co vám Omnibus NEZAKAZUJE:

  1. Vyžádejte si zpětnou vazbu od bývalých klientů, kteří vám k tomu dali svolení. Doporučujeme, aby se jednalo o recenze od lidí, kteří provedli transakci maximálně před 3 měsíci.
  2. Získejte názory na kvalitu obchodu a kvalitu služeb na stránce s poděkováním. Zeptejte se na zkušenosti s nakupováním.
  3. Počkejte na dokončení objednávky a zeptejte se e-mailem nebo textovou zprávou a odešlete průzkum: jak se jim služba líbila.
  4. Ověřte recenze podle zásad obsahu recenzí. Můžete zveřejňovat pouze recenze, které jsou v souladu se zásadami vaší společnosti, např. neakceptujte komentáře, které jsou vulgární nebo se týkají konkurentů.
  5. Rozhodněte se, kde chcete publikovat své recenze, například na vizitkách Google nebo reklamách PLA. Můžete použít stejná publikační místa jako dříve.

Nedělejte to!

Podle směrnice o omnibusu jsou zakázány následující praktiky:

  • Obchodník, který poskytuje přístup ke spotřebitelským recenzím produktů, tvrdí, že tyto recenze byly zveřejněny spotřebiteli, kteří produkt použili nebo zakoupili, přestože obchodník nepodnikl přiměřené kroky k ověření, že recenze pocházejí od těchto spotřebitelů.
  • Zveřejňování nepravdivých spotřebitelských recenzí, zveřejňování jinou osobou nebo překrucování spotřebitelských recenzí za účelem propagace produktů.

Na koho se vztahuje omnibusová směrnice?
Velmi pravděpodobně, na Vás také!

Tedy každý podnikatel, který zveřejňuje nebo chce zveřejňovat názory na svou firmu. Taková společnost je povinna poskytnout informaci, zda jsou tyto názory ověřeny, tedy zda pocházejí od lidí, kteří například nakoupili, či nikoliv. Povinností společnosti je poskytnout informace o tom, zda a jakým způsobem tato stanoviska získává a jak jsou ověřována a zpracovávána.

Souhrnná směrnice jasně uvádí, že je nekalou praktikou klamat spotřebitele tím, že se spoléháme na recenze na produkt nebo službu od lidí, kteří je ve skutečnosti nepoužili. Směrnice ukládá podnikatelům informační povinnost. To znamená, že by mělo být jasně a zřetelně uvedeno, že zveřejněné recenze pocházejí od spotřebitelů, kteří produkt použili nebo zakoupili, nebo jsou čistě náhodné. Je dobré takové informace zahrnout do pravidel webových stránek.

Spolehliverecenze.cz soulad se směrnicí Omnibus

 

Nabízí se tedy otázka, zda má podnikatel pomocí řešení Spolehliverecenze.cz jistotu, že názory na jeho produkt či službu získá v souladu se zákonem.

 

Získáváme pro vás pouze názory potvrzené transakcí, tedy od lidí, kteří nakoupili nebo využili služeb dané společnosti. Není tedy možné, aby osoba, která neprovedla transakci, zanechala recenzi.

Ještě dodejme, že Spolehliverecenze.cz ověřuje a sleduje názory z hlediska nekalé soutěže. Agresivní a vulgární komentáře budou smazány. Naše technologické partnerství s eKomi, partnerem Google, umožňuje našemu oddělení pro moderování nahlásit takovou zpětnou vazbu. Proto je nemožné, aby vaše webové stránky zobrazovaly recenze, které mohou být považovány za nezákonné.

Řešení Spolehliverecenze.cz je navrženo tak, abychom byli schopni prokázat, že daný spotřebitel, který vložil recenzi, zakoupil nebo použil recenzovaný produkt.

Máme také všechny postupy a dokumenty, které například v případě auditu zpřístupníme, abyste nás mohli označit jako společnost poskytující nástroj pro sběr názorů.

Na rozdíl od zdání se směrnice o omnibusu přímo nevztahuje na řešení poskytované Spolehliverecenze.cz. Protože předem garantujeme, že budeme poskytovat pouze ověřené recenze.

Zde také stojí za to dodat, že naše oficiální partnerství se společností Google vede k tomu, že společnost Google automaticky přijímá recenze, které poskytujeme po transakcích.

Vážení zákazníci a budoucí zákazníci Spolehliverecenze.cz, můžete klidně spát - používáním našich služeb si můžete být jisti, že dodržujete slavnou směrnici Omnibus - 100%!

 

Wszystkie dotychczas pozyskane przez nas opinie są zgodne z dyrektywą Omnibus

Najwyższe standardy, które stosujemy i stosowaliśmy do tej pory pozwalają zyskać maksimum wiarygodności, transparentności. Nasi klienci mogą spokojnie oczekiwać wdrożenia dyrektywy przez polski parlament. 

Jesteśmy o krok dalej dla Was! 

Umów się na spotkanie z konsultantem i dowiedz się jak pozyskiwać opinie zgodnie z dyrektywą Omnibus już dzisiaj!

Umów spotkanie

Barbara Drapikowska
Doradca klienta

 

+48 500 253 000

kontakt@zaufane.pl

FAQ 

áno. Fungovanie systému Zaufane.pl je v súlade s pokynmi smernice, pretože získava iba názory potvrdené transakciou, teda od ľudí, ktorí nakúpili alebo využili služby danej spoločnosti.

Podľa smernice musí v prípade obchodníka, ktorý poskytuje prístup k spotrebiteľským recenziám o produktoch, uviesť informáciu o tom, či a ako zabezpečuje, aby zverejnené recenzie pochádzali od spotrebiteľov, ktorí daný produkt použili alebo zakúpili. Mal by poskytovať aj technické riešenia umožňujúce zanechať primerané stanovisko.

Nenaznačujte používateľom, že recenzie, ktoré uverejníte, pochádzajú od spotrebiteľov, ktorí produkt nepoužili ani si ho nezakúpili. Taktiež sa nesnažte ovplyvňovať obsah stanoviska. Uverejňovanie nepravdivých spotrebiteľských recenzií alebo odporúčaní alebo ich prinútiť inú osobu, alebo skresľovanie alebo spôsobenie skresľovania spotrebiteľských recenzií alebo odporúčaní inej osobe s cieľom propagovať produkty je prísne zakázané.

Súhrnná smernica nezakazuje používanie okamžitého prieskumu. Smernica neukladá žiadnu povinnosť overovať stanoviská. Ak to obchodník neurobí, mal by zákazníkov informovať, že „nezaručuje, že zverejnené názory pochádzajú od spotrebiteľov, ktorí produkt použili alebo si ho kúpili“. V takom prípade môže Zaufane.pl preukázať, že daný spotrebiteľ, ktorý zadal recenziu, zakúpil alebo použil recenzovaný produkt.

Podnikateľ by mal naopak poskytnúť náležité informácie o dôveryhodnosti zdroja stanoviska a „uistiť sa, že zverejnené názory pochádzajú od spotrebiteľov, ktorí výrobok použili alebo si ho zakúpili“ spolu s uvedením konkrétneho spôsobu, akým sa tak deje.

Súhrnná smernica túto otázku priamo nerieši. Ak si zákazník skutočne kúpil produkt, chce zanechať recenziu a sám zadá recenziu – je to povolené. Súhrnná smernica naopak hovorí o skresľovaní názorov. Bude preto nekalou praktikou skresľovať alebo navádzať inú osobu na skresľovanie názorov alebo odporúčaní spotrebiteľov s cieľom propagovať produkty.

áno. Súhrnná smernica sa odvoláva len na povinnosť poskytovať informácie – nenaznačuje, že činnosti uvedené vyššie sú nevhodné.

Súhrnná smernica túto otázku priamo nerieši. V takejto situácii však môžeme spotrebiteľovi úplne zabrániť v uverejnení názoru, ak chce napísať iba niečo krátke a poskytneme minimálny počet znakov, a tak môžeme obmedziť jeho právo na vyjadrenie.

Súhrnná smernica túto otázku nerieši. Ak však zákazník môže dobrovoľne vyplniť prieskumy a dobrovoľne poskytnúť e-mailovú adresu, je to povolené. Nemožno ho však k tomu prinútiť, napríklad stiahnutím pôvodného stanoviska.

Existuje len jedna verzia súhrnnej smernice. Členské štáty však musia implementovať túto smernicu do svojich vnútroštátnych právnych systémov a práve tu môžu vzniknúť určité nezrovnalosti. Poľsko implementuje smernicu zmenou existujúcich zákonov v tejto oblasti a dokumentom, ktorý to má urobiť, je návrh zákona z 24. júna 2021, ktorým sa mení a dopĺňa zákon o právach spotrebiteľov a niektoré ďalšie zákony. Ostatné krajiny zmenia svoje doterajšie interné právne predpisy a môžu podnikateľom uložiť ďalšie, dodatočné povinnosti. V takom prípade by ste mali získať informácie o tom, ako bola súhrnná smernica implementovaná v jednotlivých krajinách. Ak je to rovnaké ako v Poľsku a neukladá žiadne iné povinnosti ako tie, ktoré vyplývajú zo smernice, potom môžu byť služby naďalej poskytované na rovnakých princípoch.