Řešení Spolehliverecenze.cz je v plném souladu se spotřebitelskou novelou

Spotřebitelská novela kontroluje zveřejnění doporučení a recenzí o zboží a službách. Pokud se rozhodnete využít řešení Spolehliverecenze.cz, máte jistotu, že získáte recenze, které jsou v souladu se spotřebitelskou novelou. Zjistěte už teď, jak snadné to je!

Co je to spotřebitelská novela?

Spotřebitelská novela Omnibus, tedy Novela zákona o ochraně spotřebitele dle nařízení Evropského Parlamentu a Rady 2019/2161, zkoumá nepoctivé praktiky, které používají podnikatelé vůči zákazníkům na Internetu.

Zkoumá mimo jiné takové problémy jako jsou:

  • Povinnost jasně označit výsledky placeného vyhledávání
  • Zboží dvojí kvality na různých trzích
  • Zveřejnění doporučení a recenzí o zboží

Našich stávajících a potencionálních zákazníků se samozřejmě nejvíce týká poslední zmíněný bod. Děláme vše pro to, aby recenze, které získáváme, byly celkově dle spotřebitelské novely – ručíme za to už teď.

Získávejte recenze v souladu s právem

Spolu se spotřebitelskou novelou se objevily otázky na téma, jaký má vliv na marketing recenzí. Abychom se zbavili veškerých pochybností, představujeme fakta, která vás přesvědčí o tom, že Spolehliverecenze.cz jsou v plném souladu se spotřebitelskou novelou a recenze vašich zákazníků jsou získávány v plném souladu s platnými právními předpisy.

Spotřebitelská novela = 100 % důvěry a transparentnost + 0% fake reviews

Všichni ti, kdo čteme recenze na Internetu, se určitě zamýšlíme nad tím, zda jsou skutečné. Spolu s vzrůstajícím potenciálem a počtem recenzí o zboží a službách, se na síti objevili podnikatelé, kteří začali využívat falešné recenze, aby zlepšili hodnotu své značky a zboží. Hodně se také mluví o negativních recenzích umístěné konkurenci, které ji mají za cíl zdiskreditovat. Výše uvedené praktiky jsou díky spotřebitelské novele zakázány.

Bezpečnost kupujících a výhoda autentických obchodů

Jak platforma marketplace, tak i menší obchody budou moci kupujícím zaručit větší bezpečnost v podobě zveřejnění transakčních recenzí. Je důležité zmínit, že e-shopy, které dosud zveřejňovaly autentické recenze se nemají čeho bát. Na druhou stranu ti, kteří svědomí nemají úplné čisté se musí mít více na pozorou. Vše bude mít určitě vliv na zvýšení důvěry uživatelů vůči recenzím a posílí pozice obchodů, pro které je důležité to, aby jejich recenze byly skutečně pravdivé.

Hrozí pokuty!

Vyplatí se dodržovat novelu také z finančních důvodů. V opačném případě můžeme být obviněni z používání nekalých obchodních praktik. To může vést k uložení pokuty.

Co vyžaduje spotřebitelská novela od podnikatele?

  • Nutnost zjistit, zda recenze opravdu pocházejí od zákazníků, kteří skutečně zakoupili/využili již recenzované zboží/služby;
  • Poskytnutí informací, zda a jakým způsobem je zajištěno, že zveřejněné recenze pocházejí od zákazníků, kteří využili zboží/služby nebo je zakoupili.

 

Co můžete udělat jako podnikatel?

  • Získejte transakční recenze, které pocházejí od skutečných zákazníků, kteří zboží nebo službu zakoupili. Je nutné využít takové technické řešení, které umožní verifikace zákazníků a jimi zanechaných recenzí.
  • Informujte, jakými způsoby budete recenze ověřovat. Zvýší to důvěru zákazníků.
  • Prezentujte další skutečné informace, které vzbudí důvěru. Např. informace, jak se počítá průměrné hodnocení? Které recenze se započítávají do průměru? Získávají se od všech kupujících? Jsou recenze získávány vnějšími zdroji?

Spotřebitelská novela nezabraňuje získávat recenze!

Právě naopak. Recenze lze získávat ještě srozumitelnějším a systematičtějším způsobem.

Co spotřebitelská novela NEZAKAZUJE:

  1. Získejte recenze od bývalých zákazníků, kteří vyslovili souhlas. Doporučujeme, aby to byly recenze od zákazníků, kteří provedli nákup max. před 3 měsíci.
  2. Získejte recenze o kvalitě obchodu, kvalitě obsluhy na thank you page. Ptejte se na zkušenosti s nákupem.
  3. Počkejte do doby, než bude objednávka vyřízena a ptejte se prostřednictvím e-mailu nebo sms ve formě dotazníku: jaká byla služba.
  4. Ověřte recenze z hlediska politiky obsahu recenzí. Můžete zveřejnit pouze takové recenze, které jsou v souladu s politikou vaší firmy, např. neakceptujte komentáře, které jsou vulgární nebo takové, které se vztahují ke konkurenci.
  5. Rozhodněte se, kde chcete recenze zveřejnit, např. na vizitkách Google nebo v reklamách PLA. Můžete využít stejná místa, která jste využívali dosud.

Tomu se raději vyhněte!

Na základě spotřebitelské novely nejsou povoleny praktiky typu:

  • Prohlášení podnikatele, který má možnost k recenzím zákazníků o zboží, že tyto recenze byly zveřejněny konzumenty, kteří dané zboží využívali nebo ho získali, ačkoliv podnikatel nepodnikl oprávněné kroky ke zjištění, zda tyto recenze od konzumentů pocházejí.
  • Umísťování nebo objednání umístění nepravdivých recenzí konzumenté jiné osobě nebo úprava či objednávka úpravy recenzí konzumentů jiné osobě s cílem propagace zboží.

Na koho se spotřebitelská novela vztahuje?
S velkou mírou pravděpodobnosti i na vás!

Tedy každého podnikatele, který zveřejňuje nebo chce zveřejnit recenze na svou firmou. Taková firma má povinnost uvést informace o tom, zda tyto recenze byly ověřeny, teda zda pocházejí od osob, které např. zakoupily zboží nebo ne. Povinností firmy je poskytnutí informace o tom, zda a jakým způsobem tyto recenze získává a jak jsou ověřovány a zpracovány.

Spotřebitelská novela jasně uvádí, že nekalou praxí je klamání spotřebitelů odkazem na recenze o zboží nebo službě od osob, které je ve skutečnosti nevyužiliy. Novela ukládá podnikatelům informační povinnost. Znamená to, že je nutné srozumitelně a důrazně informovat o tom, že zveřejněné recenze pocházejí od zákazníků, kteří dané zboží používali nebo ho získali nebo zda jsou náhodné. Takovou informaci se vyplatí umístit v pravidlech stránky.

Soulad Spolehliverecenze.cz se spotřebitelskou novelou

 

Objevuje se tedy otázka, zda využívání řešení Spolehliverecenze.cz má podnikatel jistotu, že recenze o jeho zboží nebo službě jsou získávány způsobem, který je dle práva.

 

Získáváme dla vás výhradně takové recenze, které jsou potvrzeny transkací. Tedy od osob, které zakoupily zboží nebo využily služeb dané firmy. Není tedy možné, aby recenzi udělila taková osoba, která neprovedla transakci.

Rádi bychom také zmínili, že Spolehliverecenze.cz ověřuje a sleduje recenze z hlediska nepoctivé konkurence. Prověřuje a sleduje recenze z hlediska neuctivé konkurence. Agresivní a vulgární komentáře jsou mazány. Díky našemu technologickému partnerství s firmou eKomi, která je partnerem Google, jsme schopni našemu oddělení moderování takové recenze hlásit. Není tedy možné, aby se na vaší stránce zobrazily takové recenze, které mohou být považovány za nezákonné.

Řešení Spolehliverecenze.cz je postaveno tak, že jsme schopni dokázat a představit, že daný uživatel a pisatel recenze zakoupil nebo užíval recenzované zboží.

Máme také k dispozici veškeré procesy a dokumenty, které například v případě kontroly zpřístupníme tak, abyste nás mohli představit jako společnost poskytující nástroje ke shromažďování recenzí.

Spotřebitelská novela se nevztahuje přímo na řešení, které poskytuje Spolehliverecenze.cz . Zajišťujeme, aby dopředu byly zveřejněny pouze takové recenze, které jsou ověřeny.

Stojí za to zmínit, že naše oficiální partnerství s Google automaticky znamená, že Google schválí námi poskytnuté recenze, které vznikly po transakcích.

Milý stávající i budoucí zákazníci Spolehliverecenze.cz, nemusíte mít obavy – pokud využíte naše služby, máte jistotu, že dodržujete spotřebitelskou novelu na 100%!

 

Všechny námi dosud získáne recenze jsou v souladu se spotřebitelskou novelou.

Díky tomu, že využíváme a dosud jsme využívali ty nejvyšší standardy, můžeme získat maximum důvěryhodnosti a transparentnosti. Naši zákazníci mohou bez obav očekávat, že novela bude implementována Czeski parlament?

Pro vás jsme o krok dále!

FAQ 

Ano. Fungování systému Spolehliverecenze.cz je v souladu s nařízeními novely, jelikož získává pouze recenze potvrzené transakcí, tj. od osob, které zakoupily zboží nebo využily služeb firmy.

Pokud jde o spotřebitelskou novelu, v případě podnikatele, který umožňuje přístup ke spotřebitelským recenzím o zboží, musí o této skutečnosti umístit informaci o tom, zda a jakým způsobem zaručí, zda zveřejněné recenze pocházejí od spotřebitelů, kteří dané zboží používali nebo získali. Je také povinen zajistit technická řešení, která umožňují danou recenzi zveřejnit.

Nesnažte se uživatele přesvědčit o tom, že zveřejněné recenze pocházejí od konzumentů, kteří dané zboží nepoužívali nebo ho nezískali. Nesnažte se také mít vliv na obsah recenze. Je přísně zakázáno zveřejňovat nebo nechat jinou osobu zveřejňovat nepravdivé spotřebitelské recenze nebo doporučení nebo překrucovat nebo nechat jinou osobu zkreslovat spotřebitelské recenze nebo doporučení k propagaci produktů.

Spotřebitelská novela okamžité průzkumy nezakazuje. Novela dále neukládá povinnost recenzi ověřovat. Pokud to však podnikatel nedělá, je povinen informovat zákazníky o tom, že „neručí za to, že zveřejněné recenze pocházejí od uživatelů, kteří dané zboží použili nebo získali”. V takovém případě Spolehliverecenze.cz je schopno prokázat, že daný spotřebitel a pisatel recenze dané zboží zakoupil nebo použil.

Podnikatel je však ihned povinen ihned poskytnout vhodnou informaci o důvěryhodném zdroji recenzeu a „zajistit, že zveřejněné recenze pocházejí od spotřebitelů, kteří daný produkt použili nebo získali” spolu s informací o tom, jak k tomu konkrétně došlo.

Spotřebitelská novela se touto otázkou přímo nezabývá. Pokud zákazník opravdu dané zboží zakoupil, chce zveřejnit recenzi a sám recenzi napíše – je to povoleno. Avšak spotřebitelská novela hovoří o upravení recenze. Nepoctivou praktikou tedy bude upravení nebo objednávka úpravy jinou osobu, či doporučení spotřebitelům s cílem reklamy zboží.

Ano. Spotřebitelská novela zmiňuje pouze o povinnosti informovat – neznamená to, že výše uvedené činnosti jsou nevhodné.

Spotřebitelská novela se přímo touto otázkou nezabývá, avšak v této situaci můžeme zcela zabránit tomu, aby uživatel recenzi zveřejnil v případě, pokud chce napsat pouze něco krátkého a my udáváme minimální počet znaků. Tímto způsobem můžeme omezit jeho právo na vyjádření.

Spotřebitelská novela tuto oblast neupravuje. Pokud však zákazník bude moci dobrolně vyplnit dotazník a dobrovolně uvést e-mailovou adresu, je to možné. Nemůže být však k tomu nucen, například pod pohrůžkou smazání první recenze.