Positioning firemního profilu na Googlu - vaše značka bude vidět!

Positioning firemního profilu na Googlu - vaše značka bude vidět!

Positioning firemního profilu na Googlu

Určitě jste si všimli, že po napsání klíčového slova, Google vyhledávač čím dál častěji nezobrazuje odkazy na stránky a e-shopy, ale firemní profily na Googlu. Děje se to z toho důvodu, že současné Google boty jsou schopny velice důkladně předvídat záměry a lokalizaci uživatelů. Pokud provozujete firmu, která poskytuje služby nebo e-shop, a máte zároveň kamennou prodejnu, je důležité si uvědomit, že positioning firemního profilu na Googlu je pro vás to pravé. Jak využít jeho potenciál? Ukážu vám nápady a řešení, která povznesou váš byznys na první místo v Google Maps.

Co je to firemní profil na Googlu?

Firemní profil na Googlu je neplacený nástroj, který vám pomůže s prezentací vlastního byznysu v Google mapách. Mapy využívá každý den miliony uživatelů. A jak vás určitě napadlo, potenciál tohoto nástroje je obrovský - a byla by obrovská škoda toho nevyužít. Nikoho už nepřekvapí, že spoustu uživatelů využívá Google mapy během cestování. Nyní ti stejní uživatelé vyhledávají služby a kamenné prodejny, které jsou v jejich blízkosti. Zde je dobré připomenout, že firemní profil na Googlu je skutečně ideálním promo nástrojem pro lokální firmy, které mohou využít taková klíčová slova, jako "kosmetička Ostrava" nebo "zubař Praha". A tím nejlepším je fakt, že váš potenciální zákazník vás vůbec nemusí znát, nemusí ani vědět, jak se vaše firma jmenuje - díky firemnímu profilu se i tak k vám dostane! Vaše firma na Google mapách v žádném případě nesmí chybět.

 

Firemní profil na Googlu v Google mapách

Positioning v Google mapách - od čeho začít?

Positioning v panelu firemního profilu na Google nabízí obrovskou šanci na získání nových zákazníků. Nezáleží na tom, zda vaši firmu vede jedna osoba nebo zaměstnáváte 30 lidí. Internetová stránka nebo e-shop jsou nenahraditelným reklamním nástrojem, slouží také ke zvětšení konverze, ale tím to nekončí. O pozornost zákazníka je nutné neustále bojovat! Pokud jste založili vlastní servis, neusněte na vavřínech. Bylo by chybou si myslet, že nyní budete zasypáni objednávkami a leady budou padat do vašeho systému, protože "zákazník nás přece najde na internetu". Pokud má zákazník k dispozici firemní profil na Google mapách, mnohem rychleji může zvolit takovou firmu, která mu nejvíce vyhovuje.

Jako člověk, který funguje v e-commerce branži, si určitě uvědomujete fakt, že musíte hlavně předběhnout svou konkurenci. Pomůže vám s tím positioning v Google mapách. Stojí za to vědět, že tato činnost spočívá v provedení určitých kroků. Celý proces je nutný začít založením a optimalizací firemního profilu na Googlu, o kterém jsem psal TADY.

Pokud už máte zcela vyplněný profilu na Google My Business, můžete přejít k positioningu. V dalších odstavcích představím, jaké kroky můžete podniknout.

 

Lokalizace firmy a vzdálenost od zákazníka 

Positioning firmy v Google My Business záleží ve velké míře na lokalizaci. A nejde tady jen o adresu a vzdálenost od potenciálního zákazníka, který na internetu hledá vámi nabízené služby. Pokud vy nabízíte své služby v Liberci a požadavek zákazníka vznikl ve Zlíně, je málo pravděpodobné, že právě on zvolí váš firemní profil. Není to však nemožné. Zobrazení firemního profilu na Googlu ve výsledcích vyhledávání nemusí uživatele uspokojit. Bude tedy ochoten hledat tu pravou firmu i ve větší vzdálenosti.

Klíčová slova

Positioning v Google Maps je také hodnotou, díky které je schopný vyhledávač popsat její popularitu. Každý byznys je podporován klíčovými slovy, která podporují vaší firmu. Správně zvolené fráze, nejlépe ty s tzv. dlouhým ocasem - z anglického long tail key words (včetně také jednotlivých slov) dokáží, že se váš firemní profil objeví vysoko ve výsledcích vyhledávání. Je tedy nutné je uvést v panelu. Můžete je použít v příspěvcích nebo produktech. Pokud váš firemní profil na Googlu samotný Google ohodnotí z hlediska těchto klíčových slov vysoko, existuje velmi vysoká pravděpodobnost, že potenciální zákazník využije právě služby vaší firmy. 

Popularita firmy na trhu

Firemní profil je něco mnohem více než jen lokální firemní profil. Zobrazení se ve výsledcích vyhledávání Google Maps má zrcadlit popularitu a oblíbenost dané značky. Z toho jasně vyplývá, že pokud vaše firma - předpokládejme, že je to autoservis - existuje v branži a na trhu mnoho let, bude její positioning mnohem výše než nově otevřený autoservis ve vašem městě. Jde o marketing určitého druhu, na který by se zcela určitě nemělo zapomínat.

Kvalita videí a fotek

Víte, že fotky a videa v Google mapách také patří mezi rankingové faktory? Čím více jich máte, a pokud je především pravidelně přidáváte do svého firemního profilu, tím lepší je vaše pozice ve výsledcích vyhledávání. V případě zveřejňování fotek pomocí aplikace firemního profilu na Googlu na mobilním zařízení, máte možnost k nim přidat alternativní popisek (80 znaků včetně mezer), který je samozřejmě na firemním profilu zobrazován společně s fotkou. Všechny pokyny vztahující se k fotkám a videím si přečtete v Google panelu. 

Lokální link building je důležitý nejen pro positioning internetové stránky, ale také pro firemní profil. Jako majitel máte povinnost zaručit správné odkazy. Pouze tímto způsobem můžete získat top pozice ve vyhledávači. A jak vlastně na link building? K positioningu firemní vizitky můžete využít lokální fóra nebo vizitky NAP (z anglického Name, Address, Phone). Tímto způsobem dáte Google vyhledávači jasně na srozuměnou, že odkazy na vaší firmu se nachází na stránkách, které považuje za hodnotné.

Recenze na firemním profilu na Googlu

Přichází bod, který ve Spolehliverecenze.cz máme rádi nejvíce :) - recenze na firemním profilu na Googlu. Jsou viditelné nejen jako nutný prvek profilu značky, ale také v Google Maps. Jak uvádí sám Google:

Doporučení uživatelů patří také mezi rankingové faktory v positioningu firmy v Google Maps. Nezapomeňte, že boty berou v úvahu kromě počtu recenzí, také jejich kvalitu. O dost větší hodnotu pro firmy v Googlu má recenze psaná než pouze hvězdičky. Taková recenze je propracovaná a obsahuje mnoho klíčových slov, což bez debat zvyšuje její renomé. Tímto způsobem budou moci vaší zákazníci tvořit User Generated Content, o kterém stále sní spousta marketérů.

Recenze v Google mapách jsou užitečné také pro potenciální zákazníky - samozřejmě v případě, pokud pocházejí od transakčních spotřebitelů. Lidé umí ocenit upřímná a objektivní doporučení. Proto recenze - jak pozitivní, tak i ty negativní - rozhodně zvětší jejich důvěryhodnost v očích potenciálních zákazníků. Závěr tedy vypadá celkem jasně - vždy odpovídejte na KAŽDOU recenzi a ukažte tak dalším spotřebitelům, že vám na jejich názoru záleží. Navíc Google ocení to, že vaše značka je na internetu spojena se superlativy. 

Recenze na firemním profilu na Google s odpovědí majitele

Positioning firemního profilu na Googlu - shrnutí

Přítomnost internetové stránky ve vyhledávači není všechno. V dnešní době, kdy chceme mít informace neustále na dosah, je důležité poskytovat potenciálním zákazníkům své služby nebo zboží "na zlatém podnose". A s tímto úkolem vám pomůže firemní profil na Google. Pokud bude správně spravován a positioningován, jako majiteli vám přinese opravdu velké výhody. Moje tipy využijte třeba jako impuls k akci - první výsledky uvidíte dříve, než byste čekali.

Přejeme vám krásný den!