Znalosti

Shromažďování, analýza a publikování online recenzí. O co se zajímají zákazníci Spolehliverecenze.cz?

Shromažďování, analýza a publikování online recenzí. O co se zajímají zákazníci Spolehliverecenze.cz?

: 2024-05-09 09:50:07
Obsah

1. Vyplatí se používat profesionální nástroj pro získávání hodnocení?

2. Nejčastější otázky.

Váháte, zda se vyplatí používat profesionální nástroj pro získávání hodnocení?

 

Investice do specializovaného řešení pro sběr zákaznických recenzí má pro firmy mnoho výhod. Díky autentickému feedbacku může značka své produkty a služby nejen zlepšovat, ale navíc rychle reagovat na změny na trhu a přizpůsobovat se novým trendům. Dalším důležitým aspektem je budování loajality zákazníků. Aktivní shromažďování hodnocení a reagování na ně ukazuje uživatelům, že jejich mínění jsou pro firmu důležitá, což se promítá do zlepšování vzájemných vztahů. Navíc, nástroje pro shromažďování hodnocení umožňují společnosti předcházet potenciálním problémům s reputací tím, že v případě negativních recenzí rychle reagují a přijímají účinná nápravná opatření. Ve výsledku taková investice šetří čas i peníze, protože umožňuje plně se soustředit na klíčové aspekty podnikání. Svěření těchto úkolů externímu specialistovi je pro podnik velkou úlevou od stresu a zároveň maximalizací přínosů z tohoto procesu. Zde je několik často kladených otázek a odpovědí, které připravili naši odborníci pro lepší seznámení se, jak nástroj Spolehliverecenze.cz funguje.

 

Nejčastější otázky

 

1. Jak probíhá integrace?

Řešení závisí na platformě, kterou náš klient používá. Můžete se s námi integrovat pomocí speciálního pluginu, souboru CSV cyklicky nahrávaného na server, Baselinkeru nebo metodou API. Vždy volíme metodu, která odpovídá potřebám a možnostem konkrétního klienta.

 

2. Jaké jsou první kroky implementace?

Po zahájení spolupráce nejprve nakonfigurujeme účet v panelu Spolehliverecenze.cz (připravíme šablony zpráv a formuláře dotazníků). Společně s klientem určíme způsoby shromažďování hodnocení. Nejčastěji se používá e-mailová kampaň, okamžitý průzkum bezprostředně po nákupu a QR kódy pro stacionární body.

 

3. Jak začít?

Na začátku doporučujeme online schůzku s odborníkem Spolehliverecenze.cz, který připraví audit a ukáže aktuální úroveň marketingového využívání potenciálu zákaznických hodnocení ve firmě, představí navrhovaná opatření a strategii sběru hodnocení a nabídku spolupráce.

Prvním krokem, který na začátku spolupráce často realizujeme, je import aktuálních hodnocení získaných firmou a agregace hodnocení z různých zdrojů, např. Vizitky v Google Moja Firma, Facebook, Opineo, Allegro nebo Amazon. Pro začátek spolupráce je nejefektivnější realizovat „retroaktivní kampaň“, tj. zasílání dotazníků zákazníkům, kteří již v minulosti nakoupili, ale nebyli požádáni o zanechání hodnocení.

 

4. Na jakou dobu se uzavírá smlouva?

Spolupráce je rozdělena na 6měsíční zkušební období a 12měsíční pravidelné období.

 

5. Co mi systém recenzí nabízí?

Díky našim pokročilým řešením pro správu a publikování recenzí můžeme:

  • zviditelnit váš obchod a produkty/firmu, služby „zlatými hvězdičkami“ v Googlu v placených (textové a produktové reklamy) i organických výsledcích (kategorie, podstránky, produkty),
  • zvýšit konverze
  • snížit CPC v Google,
  • zvýšit CTR placených a organických výsledků,
  • zlepšit umísťování ve výsledcích vyhledávání Google,
  • zvýšit počet skutečných a pozitivních hodnocení ve vizitce Google Moje firma,
  • budovat důvěru u stávajících i potenciálních zákazníků.

Zavádíme systém hodnocení produktů hvězdičkami – v placených reklamách i organických výsledcích. Umisťujeme hodnocení na místa, kde se zákazníci rozhodují. Vytváříme

e-mailové formuláře, vyskakovací okna Pop-up, Google Moje firma, v místech formování mínění.

 

6. Jaké typy hodnocení získáváme?

Získáváme 3 typy hodnocení:

1) hodnocení firmy/obchodu na www stránce – zobrazují se v textových reklamách Google

2) hodnocení produktů – zobrazují se na stránkách produktů a v produktových reklamách PLA na Googlu.

3) hodnocení na webových stránkách třetích stran, např. pro vizitky Google Moje firma

 

7. Jak probíhá proces přenosu hodnocení do služby Google?

Hodnocení produktů se do produktových reklam přenášejí automaticky, jakmile je provedena integrace PLA. Za tímto účelem by nám měl klient poskytnout produktový soubor, který odpovídá požadavkům společnosti Google. Naproti tomu automatický přenos hodnocení do textových reklam nevyžaduje od klienta žádnou další akci.

 

8. Kdy se hodnocení na Googlu zobrazí?

Po schválení společností Google a získání min. 100 hodnocení obchodu a 50 hodnocení produktu. Doba pro zobrazení hvězdiček je v průměru 4 až 8 týdnů.

 

9. Kde mohu své recenze zveřejnit?

Získaná hodnocení spotřebitelů o prodejci a/nebo produktech můžete zobrazit na domovské stránce a kartách produktů. Zobrazí se také jako hvězdičky v reklamách Google. Okamžitá vyskakovací okna nebo e-mailový průzkum vám umožní získat hodnocení v službách třetích stran, např. na GMF, Opineo.

 

10. Jak Spolehliverecenze.cz chrání před falešnými recenzemi?

Průzkumy Spolehliverecenze.cz jsou zasílány pouze spotřebitelům, kteří si zakoupili produkt/službu u našeho klienta. Pokud chce přidat hodnocení konkrétní firmy na certifikát Spolehliverecenze.cz jiná osoba – musí předložit doklad o nákupu. Všechny získané komentáře v anketách jsou moderovány týmem Spolehliverecenze.cz a kontrolovány z hlediska pravosti, souladu s RODO nebo nekalých konkurenčních aktivit.

 

11. Co mám dělat v případě negativního hodnocení?

Objevení se negativní recenze není nikdy příjemné. Pokud ale takové hodnocení napsal skutečný zákazník, doporučujeme jej zveřejnit a reagovat na ně vhodným komentářem s cílem dosáhnout s nespokojeným spotřebitelem dohody, nebo se za situaci jednoduše omluvit. Doporučujeme vám přečíst si na blogu naše tipy, jak reagovat na zákaznická hodnocení (klikněte zde). Kromě toho každý náš klient má možnost mediace se zákazníkem, který na panelu negativní hodnocení uvedl.

 

 

12. Jak jsou hodnocení prezentována?

Hodnocení jsou prezentována pomocí widgetů Spolehliverecenze.cz. Forma prezentace se liší a závisí na preferencích zákazníka. Hodnocení firmy/obchodu umisťujeme na hlavní stránce, kategoriích a podkategoriích firmy/obchodu a hodnocení produktů na kartách produktů.

 

13. Vykonává služba počáteční moderaci?

Ano, tým Spolehliverecenze.cz se plně stará o proces získávání, ověřování a zveřejňování recenzí až ve 26 jazycích. (viz zde)

 

14. Jak proces moderace hodnocení probíhá?

Tým pro moderaci hodnocení ověří všechny získané komentáře z hlediska souladu s našimi zásadami a pravidly. Díky tomu se naši klienti mohou soustředit na nejdůležitější problémy. Úplně nebo částečně odstraňujeme hodnocení obsahující:

osobní údaje, vulgarismy, urážlivé výrazy, názvy konkurenčních firem, citlivé obchodní údaje (individuální slevy), nesrovnalosti mezi hvězdičkovým a slovním hodnocením.

 

15. Co se stane s hodnoceními po ukončení spolupráce?

Všechna hodnocení získané společností Spolehliverecenze.cz jsou majetkem klienta, takže po ukončení spolupráce mu budou převedeny k dalšímu využití.

 

16. Je služba v souladu se směrnicí Omnibus?

Ano, je to naše priorita a tuto směrnici bereme velmi vážně.

 

17. Je k dispozici DEMO panel?

Ano, zkušební období obvykle trvá 6 měsíců.

 

18. Mohu zobrazovat pouze pozitivní hodnocení?

Platné předpisy (včetně směrnice Omnibus) nařizují zobrazování všech získaných hodnocení a plnou transparentnost. Jednáme v souladu s předpisy. Díky tomu, že jsme při získávání hodnocení aktivní, je více než 95 % námi získaných hodnocení pozitivních, takže se není čeho obávat :).

 

19. Jaké jsou vaše výhody oproti konkurenci, která je rozhodně levnější?

To, co nás od konkurence značně odlišuje, je individuální přístup k celému procesu shromažďování hodnocení (od okamžiku integrace přes proces získávání hodnocení – přípravu e-mailů a šablon dotazníků až po prezentaci hodnocení na webových stránkách). Klíčovým aspektem je partnerství se společností Google, které umožňuje získaná hodnocení plně využívat a zobrazovat je v reklamách Googlu se zlatými hvězdičkami. Díky osvědčeným metodám získávání hodnocení se naše účinnost pohybuje kolem 30 %, což je také nadprůměrná hodnota. Jsme schopni dodat spoustu pravých a pozitivních hodnocení na vizitkách Google Moje firma. Díky agregaci recenzí a prezentaci Business Rank na webových stránkách z míst, jako jsou Allegro, Amazon, Opineo, Google Moja Firma, Facebook, Booking, TrustPilot a mnoho dalších, poskytují naši klienti svým zákazníkům maximální social proof a získávají tak nové potenciální spotřebitele.

 

20. Jak probíhá překládání textů hodnocení?

Pravidla naší činnosti jsou v souladu s pokyny Googlu, což znamená, že hodnocení prezentujeme v původním jazyce s možností překladu do rodného jazyka. Jako partner Googlu se řídíme jeho požadavky, máme povinnost jednat podle jeho pravidel. Naší prioritou je spokojenost zákazníků, proto se vždy řídíme pokyny a nařízeními společnosti Google. Automatický překlad hodnocení nedoporučujeme, protože klademe důraz na autentičnost. Každá země i odvětví elektronického obchodu má svá vlastní pravidla. Preference zákazníků v oblasti elektronického obchodování se v jednotlivých regionech liší, proto by hodnocení měla odpovídat nákupnímu chování v konkrétní oblasti.

 

21. Na kolika trzích působíte?

Máme pobočky v CZ, PL, SK a HU.

 

22. Používáte automatické odpovědi zákazníkům, kteří odeslali hodnocení?

Na certifikátu Spolehliverecenze.cz máme možnost zapnout na hodnocení automatické odpovědi, a to jak pozitivní, tak negativní. Obsah těchto odpovědí je předmětem dohody s klientem.

 

23. Čím se lišíme:

 

  • Partnerstvím se společností Google pro oblast získávání hodnocení (má ho jen asi 30 společností na světě)
  • 5 způsobů získávání hodnocení = vysoká efektivita v této činnosti
  • individuální technická podpora od samého začátku
  • flexibilita nástroje
  • možnost provádět A/B testy
  • možnost agregovat názory z různých zdrojů (Allegro, Amazon, Opineo, Facebook, Google Moje Firma, Booking a mnoho dalších)
  • možnost individuálního přizpůsobení šablon dotazníků, anket, widgetů pro prezentaci hodnocení
  • mnoho způsobů integrace (plug-in, API, soubor CSV, Baselinker)
  • podpora hodnocení na vizitky služby Google Moje Firma.

 

Doporučujeme vám také sledovat naše sociální média, kde o svém nástroji průběžně zveřejňujeme vzdělávací obsah a rádi zodpovíme dotazy.

Jak založit internetový obchod krok za krokem?

Jak založit internetový obchod krok za krokem?

: 2024-05-20 10:22:48
Obsah

1. Proč si založit vlastní internetový obchod?

2. Průvodce krok za krokem.

3. Na jakém modelu založit internetový obchod?

 

4.Srovnání platforem pro zřízení a provozování internetového obchodu.

 

5. Bibliografie.

Proč si založit vlastní internetový obchod?

Založení internetového obchodu může být velmi atraktivní z mnoha důvodů:

1. Dostupnost 24 hodin denně, 7 dní v týdnu: Internetový obchod je otevřen neustále, což zákazníkům umožňuje nakupovat kdykoli. Tento nepřetržitý přístup zvyšuje potenciální počet prodejů a poskytuje značné pohodlí pro spotřebitele, kteří se nemusí přizpůsobovat otevírací době.

2. Globální dosah: Internetový obchod může oslovit zákazníky po celém světě, což také zvyšuje šanci na zvětšení prodeje.

3 Nízké provozní náklady: Ve srovnání s tradičním kamenným obchodem může být provoz internetového obchodu výrazně levnější. Náklady na udržování internetového obchodu jsou obvykle nižší a některé výdaje, jako je pronájem prostor nebo mzdy prodejního personálu zcela odpadají.

4 Snadný přístup k údajům o zákaznících: Online obchody dokáží efektivně shromažďovat údaje o svých zákaznících, což umožňuje lépe porozumět jejich potřebám a preferencím. Tyto informace může prodejce využít k personalizaci nabídek a marketingových kampaní a také k opětovnému oslovování zákazníka (remarketing).

5 Flexibilita v řízení: Provozování internetového obchodu vám poskytne vysokou míru pružnosti v řízení. Můžete snadno upravovat sortiment, ceny a marketingové strategie podle měnících se trendů na trhu a preferencí zákazníků.

6 Menší logistické riziko: Internetový obchod může fungovat na bázi dropshippingu, obchodního modelu, kdy je zboží odesíláno přímo od dodavatele k zákazníkovi. Tento model snižuje náklady a rizika spojená s držením velkých zásob a usnadňuje logistiku.

7. Rychlé rozšíření podnikání: Internet umožňuje snadno testovat různé prodejní strategie a experimentovat s novými produkty nebo marketingovými kanály. To vám dává příležitost rychle rozšířit podnikání, pokud budete úspěšní.

Internetový obchod je příležitostí také pro rozvoj kamenného obchodu. Přesunutím prodeje na internet získáte širší publikum, a to i z celé země nebo světa. Vlivem pandemie Covid-19 se většina podnikatelů přesouvá do online světa, takže, abyste nezaostali za konkurencí, stojí za to uvažovat o online podnikání. 

Průvodce krok za krokem

1. Určete si cíle a obchodní strategii:

Jako první krok si definujte cíle a strategii svého internetového obchodu. Položte si otázku, proč chcete založit internetový obchod a jakých cílů tím chcete dosáhnout. Poté zadefinujte svou cílovou skupinu a její zákaznický profil. Promyslete svou konkurenční cenovou a propagační strategii, která vám umožní vyniknout na trhu.

2. výběr platformy pro elektronické obchodování:

Trh nabízí mnoho obchodovacích platforem, například Shopify, WooCommerce nebo Magento. Porovnejte funkce, náklady a flexibilitu jednotlivých platforem a vyberte si tu, která potřebám vašeho podnikání vyhoví nejlépe.

3. Registrace domény a hosting:

Po výběru platformy zvolte pro svůj internetový obchod vhodný název domény a zaregistrujte si ji u důvěryhodného poskytovatele. Vyberte si webhosting, který zajistí rychlost a spolehlivost vašich stránek.

4. Návrh a konstrukce internetového obchodu:

Vyberte si vhodnou šablonu nebo motiv, který bude v souladu s vizí vaší značky. Poté přizpůsobte design a přidejte do svého obchodu produkty, kategorie a obsah.

5. Konfigurace platby a dodání:

Nastavte možnosti platby a doručení. Zvolte si poskytovatele online plateb, jako je kreditní karta, PayPal nebo Przelewy24 a doručovací službu. Svůj obchod můžete snadno integrovat s balíkomaty InPost nebo oblíbenými kurýrními službami, jako jsou DPD nebo DHL. Ve většině případů poskytovatelé služeb poskytují speciální pluginy, které stačí nainstalovat a nakonfigurovat podle přiloženého návodu. Před spuštěním obchodu proces platby a doručení otestujte, abyste se ujistili, že vše funguje správně.

6. Optimalizace pro vyhledávače (SEO):

Chcete-li zvýšit viditelnost svého obchodu na internetu, optimalizujte ho pro vyhledávače. Zvolte relevantní klíčová slova související s vašimi produkty, optimalizujte obsah a metadata a vytvářejte hodnotný obsah, který přiláká na vaše webové stránky organickou návštěvnost.

7. Testování a uvedení do provozu:

Před oficiálním spuštěním proveďte důkladné testy a připravte marketingové kampaně, které otevření vášho obchodu zpropagují a přilákají první zákazníky. Po spuštění sledujte zákaznická hodnocení a obchod průběžně optimalizujte.

Na jakém modelu založit internetový obchod?

Oblíbeným řešením pro začátečníky jsou obchody založené na modelu SaaS. Volbou softwaru jako služby získáte přístup k hotovému obchodu, který spravuje poskytovatel. Vaší starostí je jen platba předplatného za používání platformy. Výhodou je značné pohodlí, nemusíte se starat o technické stránky. Takový obchod ale není plně váš, kontrolu nad ním má poskytovatel a jeho funkce, design a možnosti závisí na předplatném, které si zvolíte. Příklady tohoto modelu jsou třeba Shoper a Shoplo.

Další možností je model Open Source, při kterém vám stačí otevřít software obchodu na webových stránkách výrobce nebo jej nainstalovat na server. Ten je snadno dostupný a bezplatný. Většina platforem nabízí širokou škálu bezplatných i placených šablon. Díky přístupu ke zdrojovému kódu získáte neomezené možnosti personalizace a přizpůsobování vzhledu a rozvržení obchodu svým potřebám a také snadnou optimalizaci pro SEO. Používání modelu však vyžaduje technické znalosti; pro začátečníka zpravidla bude nutná podpora odborníka. Navzdory na začátku možným zvýšeným technickým nákladům může být provozování obchodu s otevřeným zdrojovým kódem dlouhodobě efektivnější. Oblíbený Open Source software, jako je WooCommerce, PrestaShop a Magento, poskytuje při utváření obchodu volnost, bez nutnosti zavádět omezení. Díky snadné optimalizaci pro SEO a reklamním kampaním Google můžete dosah a popularitu svého obchodu efektivně zvyšovat.

Existují také specializovaná řešení, především vytvoření obchodu na míru, dokonale přizpůsobeného individuálním potřebám. Systém je vytvořený od základu, bez použití šablon, nicméně za cenu vysokých nákladů na implementaci a údržbu a plné závislosti na společnosti, která dané řešení realizuje.

Srovnání platforem pro zřízení a provozování internetového obchodu

Doporučené platformy pro elektronické obchodování:

Shopify: jedna z nejoblíbenějších a nejintuitivnějších platforem. Nabízí širokou škálu funkcí, flexibilitu při přizpůsobování obchodu, snadnost používání i pro technicky méně zdatné uživatele a současně pokročilé nástroje pro rostoucí firmy.

WooCommerce: je doplňkem elektronického obchodu pro WordPress, což znamená, že můžete používat výkonný CMS WordPress spolu s funkcemi internetového obchodu. Dobrá volba pro ty, kteří oceňují flexibilitu WordPressu a mají s ním určité zkušenosti.

Magento: platforma určená především velkým firmám s vysokými požadavky na škálovatelnost a flexibilitu. Disponuje výkonnými pokročilými funkcemi, ale vyžaduje technické znalosti a zdroje.

BigCommerce: platforma známá snadným  používáním a širokou škálou funkcí. Nabízí mnoho vestavěných marketingových nástrojů a integrací s oblíbenými aplikacemi.

Wix Stores: snadno použitelný nástroj pro tvorbu webových stránek, který nabízí také funkce elektronického obchodu. Je to dobrá volba pro malé firmy a uživatele, kteří chtějí spustit online obchod rychle, bez pokročilých technických znalostí.

Square Online Store: platforma, která se integruje s platebním systémem Square. Je vhodným řešením pro firmy, které již využívají platební služby Square a hledají jednoduchý způsob, jak spustit online obchod.

Naším hlavním doporučením je platforma IdoSell, která se osvědčí jak na domácím trhu, tak při expanzi do zahraničí:

  • IdoSell je polská platforma pro elektronické obchodování, kterou využívá více než 6 000 internetových obchodů. Nabízí širokou škálu funkcí, včetně pokročilého filtrování, modelu SaaS, školicích materiálů, srovnávačů cen a mnoho dalšího. Obchod Idosell - co to je a jak tento internetový obchod najít?
  • IdoSell POS je vícekanálový pokladní systém, aplikace pro Windows, která vám umožní evidovat tržby v kamenném obchodě, bezpečně a snadno implementovat vícekanálovou strategii. Je integrovaný s internetovým obchodem, což usnadňuje správu prodeje. IdoSell POS - funkce a možnosti
  • IdoSell usnadňuje mezinárodní prodej. Více než 20 % transakcí v obchodech IdoSell je přeshraničních. Platforma IdoSell vám usnadní start mezinárodního prodeje a vstup na nové trhy.

Další platformy pro elektronické obchodování najdete zde: https://widoczni.com/blog/przeglad-platform-e-commerce-2021/

Založení internetového obchodu může být složitý proces, ale se správnou strategií a plánováním se úspěch v oblasti elektronického obchodování dostaví. Nezapomeňte svůj obchod neustále sledovat a vylepšovat, abyste zvýšili jeho efektivitu a přilákali více zákazníků.

Bibliografie

1. https://zaufane.pl/jak-zalozyc-sklep-internetowy-na-woocommerce-poradnik 

2. https://sopchy.com/saas-open-source-w-e-commerce

3.https://www.growcode.com/pl/blog/jaki-silnik-ecommerce-wybrac-saas-open-source-czy-dedykowany/

4. https://allekurier.pl/blog/jak-zalozyc-sklep-internetowy