Rich Snippets - co to znamená pro vaši firmu?
Rich Snippets - co je to?
Rich snippets neboli rozšířené výsledky jsou možností, kterou Google zavedl před více než deseti lety. A přestože na něj majitelé internetových obchodů často zapomínají, tato rozšíření jsou nejen stále v platnosti, ale především mají pozitivní vliv na zvýšení návštěvnosti webových stránek a vysoké hodnocení v Googlu. Co to vlastně znamená? Cílem této funkce je zlepšit výsledky vyhledávání, které budou pro uživatele užitečnější a hodnotnější. Díky tomu je možné uživatelům internetu nabídnout další informace na úrovni vyhledávače, jako jsou obrázky, cena produktu nebo datum aktivace. O rich snippets se hodně diskutuje, zejména v oblasti recenzí a hodnocení. Stojí za to vědět, že Google nabízí řadu možností souvisejících s rich snippets a jejich implementace vyžaduje práci se strukturovanými daty (structured data) vašeho webu. Informace o dostupných řešeních najdete na webu společnosti Google - ZDE.
Organické výsledky vyhledávání a rich snippets
Rozšíření skvěle generují kliknutí na stránkách vyhledávání a absence bodování v organických výsledcích znamená, že všechny výsledky vypadají úplně stejně.
Hodnocení v rich snippets
Rich snippets nemají vliv na program hodnocení obchodníků společnosti Google, který zobrazuje hodnocení v Google Ads. Nemají také žádný vliv na hodnocení produktů.
V žádném případě také neovlivňují recenze hostované třetími stranami, jako je například Spolehliverecenze.cz.
Rich snippets - jak je využít pro efektivitu hodnocení?
Rich snippets mají jednu hlavní výhodu. Rozhodně zvyšují viditelnost webových stránek ve výsledcích vyhledávání a recenze vypadají profesionálněji. Budují také důvěru ve web, což je důležité zejména v oblasti e-commerce.
Poměrně hodně firem a poskytovatelů recenzí však hodnocení zneužívá.
Na trhu existuje několik různých platforem, které umožňují doslova libovolnému uživateli zveřejňovat recenze na svých webových stránkách. Tato prohlášení nejsou v žádném případě autentická (ačkoli je zveřejňují skutečné osoby) - nejsou spojena s konkrétním produktem nebo transakcí. Takové hodnocení mohou často napsat i lidé, kteří s danou firmou nikdy nepřišli do styku.
Dokud budou existovat tyto typy falešných stránek s recenzemi, bude s nimi mít Google vždy problém.
Falešné recenze jsou velmi škodlivé a mají negativní dopad na prodej a vnímání společnosti ostatními uživateli. Z tohoto důvodu se společnost Google snaží omezit všechny takové portály, které nabízejí falešné recenze online. Od aktualizace budou mnohem více kontrolovány, což sníží počet falešných recenzí na internetu.
Navíc společnosti nabízející tyto typy recenzí, přestože je generují jejich zákazníci, je také zobrazují na svých portálech. Díky tomu jsou stránky těchto producentů hodnocení s každou novou recenzí ještě silnější.
Rozšíření - co nedělat?
Nesprávné použití recenzí z rozšíření nejčastěji vede k tomu, že se nezobrazují ve výsledcích vyhledávání, což může mít negativní dopad na podnikání. Jakých činností byste se měli vyvarovat?
- Nezřizujte platformy, které nejsou založeny na transakcích. To je špatné jak pro firmu, tak pro branži, a rychlé generování recenzí je riskantní z právního hlediska.
- V žádném případě nenabízejte peníze za napsání recenze. Povzbuzování zákazníků k napsání recenze je v pořádku, pokud na oplátku nabídnete například 5% slevu na budoucí nákupy. Recenze jsou hlavním stavebním kamenem důvěry mezi zákazníky, proto by neměly být nijak poškozeny.
- Nefiltrujte recenze na pozitivní a negativní.
Co se vyplatí udělat při získávání zpětné vazby?
Neomezujte se na krátkodobé recenze - sbírejte recenze ze všech možných kontaktních bodů a uživatelských cest. To má obecně pozitivní dopad na podnikání, zlepšuje reputaci, zvyšuje viditelnost a generuje množství jedinečného obsahu generovaného uživateli.
- Co nejvíce specifikujte, k čemu sbíráte hodnocení. Jedná se o jeden z nových požadavků, které společnost Google zavedla ve své poslední aktualizaci. V naší společnosti jsme vždy usilovali o to, aby recenze byly autentické a jasně uváděly, čeho se recenze týká.
Pokud firmy dodržují doporučení, není se čeho obávat. Nezapomeňte, že cílem společnosti Google je zvýšit transparentnost. V dnešní době si většina firem zakládá na srozumitelnosti a důvěře, takže se není čeho obávat.