BLOG
Proč je sociální důkaz nejlepším prodejcem Vašich produktů?

Sociální důkaz
Psychologický důkaz působící na lidské podvědomí už od počátku věků. Dříve na něm záviselo přežití jedince, ale ani po několika desítkách tisíc let z naší DNA nevymizel.
Nejlepší vysvětlení tohoto jevu je přirovnání k prázdné a plné restauraci. Pokud byste se svou partnerkou vyrazili v zahraničí do města, ve kterém jste nikdy nebyli a nešel Vám internet. Podle čeho byste vybrali restauraci, do které vezmete partnerku večer na romantickou večeři?
Stojíte u dvou restaurací, které jsou na první pohled naprosto totožné. Obě vaří stejná jídla a mají krásnou výzdobu. Jeden rozdíl se však najít dá. V restauraci po Vaší pravé ruce je narváno. Zbývá poslední neobsazený stůl. Zatímco v restauraci vlevo nikdo nesedí. Kam půjdete? Pravděpodobně zamíříte do té plné restaurace. Proč? Protože mají poslední volný stůl a jistě skvěle vaří, když mají zcela narváno. Naopak s druhou restaurací musí být zákonitě něco špatně, když v ní nikdo nesedí. Asi vaří hnusná jídla nebo mají nepříjemnou obsluhu. Tam svou milovanou nevezmete. Riskovat zkažený večer? Ani náhodou.
To je síla sociálního důkazu v offline světě. Na webu to funguje naprosto stejně. Pokud návštěvníci vidí, že u Vás lidé hojně nakupují, jsou spokojeni s produkty a e-shop je “narvaný k prasknutí”, pravděpodobně také nakoupí.
“Na mě tohle neplatí”, často slýchám
Můžete si myslet, že na Vás žádný vliv sociální důkaz nemá, ale pravděpodobně se plete. Studie totiž mluví jasně. Vezměte si třeba Experiment s hotelovými ručníky od Robert Cialdini, v knize Influence (1985).
Ve slavném experimentu „Hotel Towels“ testoval Robert Cialdini (spolu s Noahem Goldsteinem) účinek sociálního důkazu. Do hotelových pokojů byly umístěny dvě rozdílné cendulky. Na cedulce A bylo napsáno, že opětovné používání ručníků je lepší pro životní prostředí. Na cedulce B byl nápis s informací, že většina ostatních hostů své ručníky používá opakovaně.
Výsledky byly jasné. Hoteloví hosté, kteří ve svém pokoji měli umístěnou cedulku A, používali své ručníky opakovaně ve 35 % případů. Zatímco hosté s kartičkou B opětovně použili ručníky ve 40 % případů.
Pokud totiž vidíme, nebo v tomto případě čteme, že se nějakým způsobem chová skupina lidí, máme tendenci inklinovat ke stejnému chování.
Recenze je nejsilnějším sociálním důkazem
Pokud patříte mezi pravidelné čtenáře tohoto blogu, pak jistě víte, jakou sílu a jak obrovský vliv na konverzní poměr mohou mít kladné recenze. Jejich získávání v této části článku řešit nebudeme. S tím Vám pomáhají Spolehliverecenze.cz. My se zaměříme na recenze z hlediska jejich využití.
Z průzkumů vyplývá, že:
-
15 % lidí nevěří obchodům, které nemají recenze
-
89 % zákazníků neudělá žádnou akci, dokud si nepřečtou recenze
Z toho vyplývají 2 zásadní poznatky:
-
Je potřeba získávat recenze
-
Je naprosto nezbytné recenze návštěvníkovi ukázat právě ve chvíli, kdy se rozhoduje o nákupu
A právě druhý bod bývá často opomíjen. E-shopaři shromažďují recenze na externích portálech jako je Google, Heureka nebo Zboží.cz, ale naprosto opomíjejí jejich prezentaci přímo na e-shopu. V tom lepším případě mají alespoň hvězdičkové hodnocení u samotných produktů nebo recenze utopené pod popisky produktů.
To ale nestačí. Na to, abyste zaujali nového návštěvníka máte jednotky vteřin a nemůžete doufat, že se proklikne na produktu a bude scrollovat až k zákaznickým recenzím. Ukažte mu ihned po příchodu, že se nachází na e-shopu, kterému lidé důvěřují, utrácejí na něm svém peníze a posílají kladné hodnocení e-shopu a produktů.
A právě s prezentací recenzí Vám pomůže Ověřený web a naše chytré notifikace. Automaticky stahujeme Vaše recenze z recenzentních portálů a budeme je zobrazovat v malých notifikacích na Vašem e-shopu. Přesně ve chvíli, kdy návštěvník váhá a přemýšlí, jestli má zboží nakoupit právě u Vás. V ten moment mu zobrazíme recenze a rozptýlíme jeho poslední obavy z nákupu.
Další příklady sociálního důkazu v notifikacích
Sociální důkaz nejsou samozřejmě pouze recenze. Proto naše aplikace obsahuje další typy notifikací obsahujících sociální důkaz, které společně dokáží zvýšit konverzní poměr e-shopu až o 20 %.
-
Poslední události - zobrazte návštěvníkům e-shopu, že u Vás lidé nakupují a registrují se k odběru Vašich novinek. To odbourá strach nových návštěvníků a dodá jim pocit jistoty, že se nemusí bát u Vás nakoupit.
-
Statistiky o návštěvnosti - ukažte všem, že to na Vašem e-shopu žije. Můžete zobrazit aktuální počet návštěvníků nebo souhrnné statistiky za vybrané období.
-
Vlastní notifikace - efektivní místo, kde prezentovat dopravu zdarma a další benefity nákupu na Vašem e-shopu. Tato notifikace je plně ve Vaší režii a můžete si ji natextovat dle libosti.
A pokud máte e-shop na platformě Shoptet, máme pro Vás 2 exkluzivní notifikace:
-
Vylepšené poslední objednávky - pouze Shopteťáci mohou zobrazovat v posledních objednávkách obrázek zakoupeného produktu s proklikem na kartu produktu. Díky tomu zvyšujete šanci, že si zobrazený produkt dokoupí další zákazník.
-
Interaktivní notifikace se slevovým kódem - Zobrazte nerozhodnému návštěvníkovi slevový kód právě ve chvíli, kdy váhá nad nákupem. Žádné zdlouhavé kopírování kódu. Stačí kliknout na tlačítko a kód se automaticky propíše do košíku.
Nakombinujte si vlastní mix prodejních notifikací se sociálním důkazem a ukažte návštěvníkům webu, že se nemusí bát u Vás nakoupit.
Nefalšujte sociální důkaz
Nikdy nefalšujte své recenze a jiné statistiky sociálního důkazu. Důvěru svých zákazníků zklamete pouze jednou a už ji nikdy nevybudujete zpět. Proto se nevyplatí vytvořit falešný sociální důkaz. Můžete sice krátkodobě získat, ale existuje obrovská pravděpodobnost, že na to Vaši zákazníci časem přijdou a může to v krajním případě zničit Vaše podnikání. Získávejte recenze raději pomaleji, ale od reálných zákazníků. V budoucnu se Vám to jistě mnohonásobně vyplatí!
Už chápete význam sociálního důkazu v ecommerce
Důkaz spolehlivosti a důvěryhodnosti e-shopu, který díky sociálnímu důkazu získáte, Vám přinese mnoho nových objednávek. Dokonce i od návštěvníků, kteří by bez ukázky sociálního důkazu Vaším webem jen prošli a nenávratně zmizeli u konkurence. V dnešním konkurenčním online světě je velice důležité využít každé možnosti, jak získat zákazníka a nenechat ho odejít ke konkurenci. Proto byste měli zvážit implementaci sociálního důkazu na Váš e-shop. Výsledky na sebe nenechají dlouho čekat!
Positioning firemního profilu na Googlu - vaše značka bude vidět!
Určitě jste si všimli, že po napsání klíčového slova, Google vyhledávač čím dál častěji nezobrazuje odkazy na stránky a e-shopy, ale firemní profily na Googlu. Děje se to z toho důvodu, že současné Google boty jsou schopny velice důkladně předvídat záměry a lokalizaci uživatelů. Pokud provozujete firmu, která poskytuje služby nebo e-shop, a máte zároveň kamennou prodejnu, je důležité si uvědomit, že positioning firemního profilu na Googlu je pro vás to pravé. Jak využít jeho potenciál? Ukážu vám nápady a řešení, která povznesou váš byznys na první místo v Google Maps.
Recenze jako součást SEO strategie
Recenze nejsou jen nástrojem pro budování důvěry. Při správné implementaci představují také velmi účinný SEO nástroj – zlepšují viditelnost, generují long-tail klíčová slova a podporují čerstvý obsah.
Psychologie recenzí: Co zákazníky motivuje hodnotit?
Motivace zákazníků napsat recenzi nevzniká automaticky. Abychom zvýšili šanci na získání kvalitní zpětné vazby, musíme porozumět tomu, proč lidé recenzují.
Jak využít zákaznické recenze v PPC reklamách?
Zákaznické recenze výrazně ovlivňují výkon PPC reklam. Pomáhají budovat důvěru, zvyšují CTR, snižují CPA a zlepšují konverzní poměr. A co je důležité – uživatelé je vnímají jako přirozený filtr kvality.
Jak negativní recenze pomáhají růstu značky?
Negativní recenze jsou často vnímány jako hrozba, ale při správném přístupu mohou posílit důvěryhodnost, zlepšit produkty a poskytnout inspiraci pro inovace.
Jak sbírat ověřené recenze od zákazníků – návod pro české e-shopy
V české e-commerce sféře je důvěra zákazníků rozhodující. Kvalitní a ověřené recenze přímo ovlivňují rozhodovací proces návštěv a zvyšují konverzní poměr. Kromě toho pomáhají e-shopům růst ve vyhledávání (SEO), zlepšují jejich reputaci a podporují opakované nákupy.
E-commerce bez kompromisů: Když potřebujete víc než jen e-shop
Automatizace, B2B portály, napojení na ERP nebo expanze do zahraničí. Firmy, které to s online obchodem myslí vážně, dnes nehledají další krabicové řešení. Potřebují e-commerce systém, který jejich obchod nejen podporuje, ale opravdu řídí. A právě v tom vyniká společnost NetDirect – dodavatel řešení, která zvládají i ty nejsložitější obchodní scénáře.