Jak zobrazit recenze v reklamách Google a zvýšit jejich účinnost
- Co jsou recenze prodejců?
- Jak může firma shromažďovat recenze prodejců?
- Kritéria, která je třeba splnit pro zobrazení hodnocení prodejců v reklamách Google
- Jak dlouho může trvat shromáždění požadovaného počtu recenzí?
- Proč je důležité mít v reklamách Google hodnocení prodejců?
- Zvýšení CTR a konverzního poměru
- Nižší náklady a vyšší kvalita
- Větší sociální důkaz: lepší vnímání, důvěryhodnost a transparentnost
Co jsou recenze prodejců?
Možná jste si již několikrát všimli, že některé reklamy poutají vaši pozornost více než jiné... Je to způsobeno tzv. sociálním důkazem.
Reklamy, které vedle názvu nebo pod ním zobrazují charakteristické hvězdičky (rozšíření), jsou nejen vizuálně přitažlivější a odlišují se od konkurence. Hodnocení v podobě hvězdiček buduje důvěru klienta ještě před kliknutím na odkaz. Společnost Google tuto skutečnost potvrdila na svém blogu AdWords již před několika lety. Když byla možnost hodnocení zavedena poprvé, ukázalo se, že podle statistik "reklamy s hodnocením prodejce dosahují o 10 % vyšší míry prokliku (CTR) než stejné reklamy bez hodnocení".
Hvězdičky jsou navrženy tak, aby představovaly hodnocení vaší firmy v očích Googlu a dalších hlavních vyhledávačů. Google shromažďuje recenze vaší firmy z akreditovaných, nezávislých webů a na jejich základě uděluje celkové hodnocení 5 bodů. Tyto recenze se ve společnosti Google nazývají "Hodnocení prodejce" - vztahují se k celkovému názoru na společnost, nikoliv na vybraný výrobek nebo službu. Na internetu se můžeme setkat také s pojmy jako "Hodnocení obchodníků" nebo "Hodnocení zákazníků" a "Hvězdičková hodnocení". Budeme používat termín "Hodnocení prodejce".
Na obrázku níže je zobrazen souhrn všech hodnocení a recenzí. To znamená, že společnost Google indexovala společnost a zdroje, ze kterých byly shromážděny.
Jak vidíte, za posledních 12 měsíců nasbíral primagran.cz více než 1830 nezávislých certifikovaných recenzí, z nichž naprostá většina je pětihvězdičková, což mu dává celkové hodnocení 4,6 hvězdičky. Když tedy vyhledáte firmu ve službě Google a zobrazí se její reklama, zobrazí se pod odkazem a před popisem průměrné hodnocení hvězdičkami.
Jak může firma shromažďovat recenze prodejců?
Již víte, co jsou hodnocení prodejců a kde se zobrazují jako rozšíření. Další otázka, která vás pravděpodobně napadne, je: "Jak mohu shromažďovat hodnocení pro svou firmu?"
Stojí za zmínku, že hodnocení na sociálních sítích a jiných webech se nepovažují za hodnocení prodejce ve službě Google. Na trhu je jen několik nezávislých společností, které mohou distribuovat recenze do Googlu. Proč?
Společnost Google stanovila některá základní pravidla týkající se recenzí, jejich obsahu a způsobu shromažďování, aby zachovala integritu recenzí, které tvoří oficiální hodnocení prodejce. Pouze několik společností má licenci od společnosti Google a disponuje technologiemi, které umožňují dodržování těchto předpisů.
Každý podnik, který dokáže shromáždit dostatek recenzí od svých zákazníků, splňuje požadovaná kritéria a investuje do reklam Google, je vhodným kandidátem na začlenění rozšíření hodnocení prodejců.
Kritéria, která je třeba splnit pro zobrazení hodnocení prodejců v reklamách Google
Hodnocení prodejců jsou automatická rozšíření, není třeba je konfigurovat a zároveň firmy nemohou ovlivnit jejich zobrazení. Aby však mohly být přijímány automaticky, musí být splněna určitá kritéria.
- Vaše recenze musí být shromažďovány a sdíleny webem s licencí od společnosti Google (jak jsme již zmínili).
- Zvolte správný typ kampaně pro reklamy Google - "Kampaně v síti vyhledávání".
- Získejte minimální kvalifikační údaje, aby recenze prodejce byly považovány za relevantní - alespoň 100 jedinečných recenzí s celkovým hodnocením alespoň 3,5 hvězdičky nebo více.
Po splnění výše uvedených požadavků je vaše firma připravena zobrazovat hodnocení (hvězdičky) v reklamách!
Google také doporučuje určité akce, které zvýší pravděpodobnost zobrazení hodnocení prodejce. Měli byste:
- poskytovat svým zákazníkům trvale vysokou úroveň služeb
- zajistit jednotnost názvu společnosti a webových stránek
- pravidelně kontrolujte své výsledky v přehledu rozšíření Google
Dodržování výše uvedených tipů je jedním z nejefektivnějších způsobů, jak zobrazovat hvězdičky v reklamách Google.
Jak dlouho může trvat shromáždění požadovaného počtu recenzí?
Díky shromažďování recenzí prostřednictvím služeb třetích stran a účinnému povzbuzování zákazníků k poskytování recenzí většina firem velmi rychle překročí požadovaný počet - 150. Hodně také záleží na počtu zákazníků - čím více jich máte, tím rychleji budete moci recenze sbírat.
Indexování recenzí Googlem však nějakou dobu trvá, takže se vyplatí počítat s několika týdenním zpožděním. Podle našich údajů může proces indexace v některých případech trvat až 4 týdny.
Proč je důležité mít v reklamách Google hodnocení prodejců?
Zvýšení CTR a konverzního poměru
Jak jsme zmínili na začátku tohoto článku, podle statistik společnosti Google se CTR reklam s hodnocením prodejce zvýšilo v průměru o 10 % ve srovnání s reklamami bez aktivního rozšíření.Co to znamená pro vaše podnikání? Pokud na vaši reklamu klikne více lidí, nejenže dosáhnete vyšší návratnosti investic do kampaně pay-per-click, ale také přilákáte na své stránky více návštěvníků, protože si vybudujete důvěru prohlížeče.
Nižší náklady a vyšší kvalita
Se zvyšujícím se CTR se zvyšuje i skóre kvality reklamy, protože výsledky vyhledávání jsou relevantnější. Tím se sníží cena CPC, takže vaše reklamy budou nejen účinnější, ale také efektivnější.
I když máte několik negativních recenzí, skutečnost, že potenciální zákazníci mají snadný přístup k pravdivým názorům ostatních uživatelů na vaši firmu, jim určitě pomůže při rozhodování o koupi.
Nedávné vědecké studie také prokázaly, že hvězdičková hodnocení mají velmi pozitivní vliv na vnímání lidí. Výzkumníci ukázali testovacím skupinám obrázek sluchátek s podrobným popisem jejich vlastností a požádali je, aby výrobek ohodnotili na pětihvězdičkové stupnici. Poté ukázali stejný produkt další testovací skupině, ale nahradili popis produktu průměrným hodnocením a rozdělením hodnocení.
Skupina, která viděla pouze popis, udělila hodnocení 2/5 hvězdiček. Naproti tomu skupina, které byla ukázána již existující recenze, měla tendenci vnímat produkt příznivěji a udělovala mu průměrné hodnocení 4/5 hvězdiček.
Studie také uvedla, že počet zobrazených recenzí také ovlivňuje vnímání, což zkresluje výsledky tak, aby se ještě více shodovaly s průměrem.
Takto funguje sociální důkaz. Pokud vaše firma, produkty a reklamy zobrazují hvězdičky, již nyní ovlivňujete názor tím, že zvyšujete pravděpodobnost, že se stanou zákazníky, a zároveň zvyšujete prodej.
Uživatelé internetu dnes kladou velký důraz na online recenze. Z průzkumu vyplývá, že 73 % spotřebitelů tvrdí, že více důvěřují místním firmám, když si přečtou recenze online.
V dnešní době si prakticky každý před každým nákupem ověřuje recenze. Proto by vaše firma měla recenze nejen shromažďovat, ale také je co nejlépe a nejpřístupněji prezentovat, aby se vaše hvězdičkové hodnocení stalo synonymem pro vaši firmu.
Využijte rozšíření hodnocení prodejců Google pro své reklamy a zvyšte jejich konverzi!