BLOG

Jak získat recenze na svůj kamenný obchod?

Barbara Surman

Barbara Surman

Junior Marketing Specialist

únor 2025
Jak získat recenze na svůj kamenný obchod?

Postarejte se o kvalitní služby

Získávání pozitivních recenzí není jen otázkou marketingové strategie, ale především péče o zákazníky. Kvalitní služby a poskytování pozitivních zkušeností jsou nepostradatelnými prvky úspěchu každého kamenného obchodu. Pouze spokojený zákazník bude ochoten se podělit o své pozitivní zkušenosti a vrátit se v budoucnu k dalším nákupům, což v dlouhodobém horizontu přispívá ke zvýšení zisku a stabilitě firmy.

Základem úspěchu každého obchodu je profesionální a zdvořilý zákaznický servis. Zaměstnanci by měli být dobře vyškoleni, aby dokázali efektivně odpovídat na dotazy zákazníků, měli by umět poradit s výběrem výrobků a rychle a efektivně řešit případné problémy. Zákazník, který se cítí kvalitně obsloužen, se s větší pravděpodobností podělí o svůj pozitivní názor s ostatními. Klíčem k budování pozitivních vztahů se zákazníky jsou investice do školení zaměstnanců a rozvoj měkkých dovedností.

V neposlední řadě je důležité poskytnout zákazníkům výjimečný zážitek z návštěvy našeho obchodu. K příjemnému nakupování přispívá přátelská atmosféra, estetická výzdoba a promyšlená organizace prodejní plochy. Pro zatraktivnění zážitku z nakupování se vyplatí poskytovat i doplňkové služby, jako jsou věrnostní programy, slevové akce nebo speciální eventy. Dobře naplánovaný zákaznický prožitek se promítá do spokojenosti zákazníků a jejich ochoty doporučit obchod ostatním.

Spokojenost zákazníků je základ, na kterém je založeno získávání pozitivních recenzí. Proto by klíčovým prvkem strategie každého obchodu měla být péče o potřeby a očekávání zákazníků. Pravidelné sledování spokojenosti, analýza recenzí a zlepšení na základě získaných informací umožňuje neustále zlepšovat nabízených služeb.

Požádejte přímo o recenzi

Nejjednodušší způsob, jak získat recenzi na váš obchod, je přímo oslovit zákazníky, aby zanechali recenzi. Jak to udělat a kde? Existuje několik způsobů, které můžete přizpůsobit specifikům svého obchodu a preferencím svých zákazníků. Zde je několik účinných metod:

E-mail 

Po dokončení transakce zašlete zákazníkovi e-mail s žádostí o hodnocení produktu nebo služby. Můžete k tomu použít šablonu zprávy, která bude obsahovat:

  • Odkaz na webové stránky s recenzemi: V e-mailu uveďte přímý odkaz, který zákazníka přesměruje na formulář pro napsání recenzí na vašem webu nebo na platformu s recenzemi.
  • Přátelské připomenutí: Zdůrazněte, jak důležité jsou pro vás hodnocení zákazníků a jak vám mohou pomoci zlepšit vaši nabídku.

Personalizované zprávy

Důležité je využít moment spokojenosti zákazníka pro získání pozitivního hodnocení. Přímé požádání o recenzi ukazuje zákazníkům, že jejich názor je pro vás důležitý a že se snažíte svůj obchod neustále zlepšovat. Tímto způsobem si vybudujete lepší vztah se zákazníky.

Paragon s prosbou o recenzi

Tento formulář lze snadno využít také v kamenném obchodě. Na účtenku nebo doklad můžete přidat krátkou zprávu s žádostí o zanechání recenze. Můžete tak učinit prostřednictvím:

  • Vytištění zprávy na účtence: Krátká věta s prosbou o hodnocení zakoupeného výrobku nebo služby.
  • QR kód: na účtenku umístěte QR kód, který může zákazník naskenovat a přejít přímo na stránku s recenzemi. Kromě toho QR kód více upoutá pozornost zákazníka.

Stojany u pokladny

Můžete si zakoupit stojánek s QR kódem nebo se zabudovaným bezkontaktním kódem NFC, který bude integrován s vaším podnikem. Zákazník tak může přímo u pokladny přiblížit svůj telefon a být přesměrován na vámi zvolené místo, kde může zanechat recenzi. Jak to vypadá v praxi? 

Zdroj: https://www.truzzer.com/pl/produkt/recenzja-us-on-google-nfc-stand-display/

Využijte sociální sítě

Sociální sítě jsou mocným nástrojem pro komunikaci se zákazníky. Ve svém obchodě můžete umístit QR kódy, které vás přenesou na vaše profily, nebo k nim připojit jejich jména. A zde se dozvíte, jak je využít k získání recenzí:

  • Příspěvky a stories: pravidelně publikujte příspěvky, které zákazníky vybízejí, aby se podělili o své zkušenosti po nákupu. 
  • Diskusní skupiny: Zapojte se do skupin na Facebooku nebo online fór týkajících se vašeho oboru a aktivně se zapojte do diskusí. Tam můžete požádat o recenze a sdílet odkazy na svůj obchod.

Věrnostní programy a slevy

Chcete-li zvýšit šanci na získání recenzí od zákazníků, motivujte je nabídkou výhod. Je dobré vytvořit aplikaci, která může zákazníka provázet při nakupování v kamenném obchodě i online:

  • Slevy na příští nákupy: Nabídněte slevy na další nákupy výměnou za zanechání recenze. Tím získáte nejen recenzi, ale také zákazníka, který se do vašeho obchodu s největší pravděpodobností vrátí a obdrženou slevu využije. 
  • Věrnostní body: V rámci věrnostního programu máte mnoho možností. Můžete využít formu udělování bodů za různé aktivity na stránkách obchodu/aplikace. Kromě sbírání bodů za nákupy můžete přidat možnost získávat je za každou recenzi.

Využití nástrojů pro správu recenzí 

Pokud potřebujete podporu při získávání sociál proof, stojí za to zvážit využití nástroje pro správu recenzí. Investice do dedikovaného řešení celý proces nejen usnadní, ale také rychleji přinese očekávané výsledky. Aktivní shromažďování recenzí a reagování na ně ukazuje uživatelům, že jejich názor je pro vaši firmu důležitý, což se promítne do zlepšení vztahů s nimi. Je však třeba mít na paměti pravidelnost a vyhradit si na ně čas. Svěření tohoto úkolu specialistům, umožňuje společnosti soustředit se na jiné klíčové aspekty podnikání.  Nástroje pro získávání recenzí navíc umožňují předejít potenciálním problémům s reputací a přijmout účinná nápravná opatření. Nástroje mají osvědčené metody, jak se vypořádat s negativními komentáři nebo jednáním nekalé konkurence. Ve výsledku taková investice šetří čas a peníze tím, že poskytuje značce autentický social proof. Svěřením těchto úkolů externímu specialistovi dokáže firmě usnadnit práci a maximalizovat přínosy tohoto procesu, včetně zvýšení prodeje.

Monitorujte recenze a reagujte na ně

Pravidelné sledování recenzí a reagování na ně je klíčem k budování pozitivní image. Starší recenze nemusí být při rozhodování o nákupu brány v úvahu tolik jako ty nejnovější, proto se ujistěte, že neustále získáváte social proof. Shromážděný feedback také analyzujte. Využijte recenze k identifikaci oblastí, které je třeba zlepšit, a proveďte odpovídající změny. Tímto způsobem mohou shromážděné komentáře prospět i vaší značce. 

Kromě toho stojí za to reagovat na všechny recenze, a to jak pozitivní, tak negativní. Ukažte, že si názorů svých zákazníků vážíte, a snažte se je neustále zlepšovat. Důležitá je také doba, po kterou zákazník čeká na odpověď. Ze zprávy Bright Local 2024 vyplývá, že komentář od značky by se měl objevit maximálně 2 až 3 dny po zanechání recenze. 

Zdroj: https://www.brightlocal.com/research/local-consumer-review-survey/

Získávání recenzí o obchodě je proces, který vyžaduje odhodlání a správnou strategii. Pomocí výše uvedených metod můžete efektivně zvýšit počet recenzí a vybudovat pozitivní image svého obchodu. Pamatujte, že spokojení zákazníci jsou nejlepší reklamou a jejich hodnocení může významně přispět k úspěchu vašeho podnikání.

Positioning firemního profilu na Googlu - vaše značka bude vidět!

Určitě jste si všimli, že po napsání klíčového slova, Google vyhledávač čím dál častěji nezobrazuje odkazy na stránky a e-shopy, ale firemní profily na Googlu. Děje se to z toho důvodu, že současné Google boty jsou schopny velice důkladně předvídat záměry a lokalizaci uživatelů. Pokud provozujete firmu, která poskytuje služby nebo e-shop, a máte zároveň kamennou prodejnu, je důležité si uvědomit, že positioning firemního profilu na Googlu je pro vás to pravé. Jak využít jeho potenciál? Ukážu vám nápady a řešení, která povznesou váš byznys na první místo v Google Maps.

Jak reagovat na negativní recenze – profesionálně, rychle a bez právního rizika

Negativní recenze nejsou konec světa. Pokud na ně reagujete správně, mohou se dokonce stát silným marketingovým nástrojem, který ukáže vaši profesionalitu a zájem o zákazníka. V tomto článku si ukážeme, proč má smysl reagovat, jak to dělat správně, na co si dát pozor a jak se vyhnout právním rizikům.

Proč sbírat recenze na Google?

Recenze na Google už dávno nejsou jen „pěkné hvězdičky“. V době, kdy zákazníci hledají vše online, se právě firemní profil Google (Google Business Profile) stal prvním kontaktem mezi firmou a potenciálním klientem. To, co se zobrazí vpravo ve výsledcích vyhledávání nebo v mapách, rozhoduje, zda zákazník klikne právě na vás, nebo na konkurenci. V tomto článku se podíváme, proč jsou recenze na Google tak důležité, jak ovlivňují vaše podnikání a jak je sbírat správně.

Nejčastější chyby e-shopů při sběru recenzí

Recenze zákazníků patří mezi nejsilnější nástroje online obchodu. Posilují důvěryhodnost, zvyšují konverze a pomáhají budovat loajalitu. Přesto mnoho e-shopů sbírá hodnocení nesprávně – a tím se připravuje o výsledky. Podívejme se proto na nejčastější chyby a konkrétní doporučení, jak se jim vyhnout.

Jak právně a eticky sbírat recenze v ČR

Sbírání recenzí je v dnešní době neodmyslitelnou součástí každé marketingové strategie. Vhodně využité recenze mohou výrazně zlepšit reputaci a přitáhnout nové zákazníky. Avšak při jejich sběru je nutné dodržovat právní a etické normy, které zajišťují férovost a důvěru spotřebitelů.

Recenze jako součást SEO strategie

Recenze nejsou jen nástrojem pro budování důvěry. Při správné implementaci představují také velmi účinný SEO nástroj – zlepšují viditelnost, generují long-tail klíčová slova a podporují čerstvý obsah.

Psychologie recenzí: Co zákazníky motivuje hodnotit?

Motivace zákazníků napsat recenzi nevzniká automaticky. Abychom zvýšili šanci na získání kvalitní zpětné vazby, musíme porozumět tomu, proč lidé recenzují.

Obraťte se na nás a zjistěte, jak spolehliverecenze.cz zlepší vaše marketingové a prodejní výsledky.

Sjednejte si schůzku