Firemní profil na Google v e-shopu - co to je a jak ho spustit

 

Co je to Google My Business

Zdravím! Dnes na blogu: Firemní profil na Googlu - neplacený nástroj, který umožňuje majitelům e-shopům vytvořit, spravovat a optimalizovat profil značky na Googlu. Jeho hlavním úkolem je pomoc v přitáhnutí nových zákazníků z vyhledávání a map. Obsahuje třeba název firmy, otevírací hodiny, adresu, kontaktní údaje a velice cenný zdroj informací pro potenciální zákazníky - firemní recenze. Pokud jste právě teď na začátku cesty v e-commerce odvětví, může se vám celý proces tvoření firemního profilu na Googlu zdát trochu komplikovaný.  V praxi je to však velmi snadné. V mém rádci vám ukážu, co musíte udělat, abyste se stali součástí panelu Google My Business a tím pádem majiteli úspěšného profilu. Celý proces budu analyzovat krok za krokem, od začátku vytvoření Google účtu, až po ověření profilu.

Je firemní profil na Googlu placen?

Vytvoření firemního profilu na Googlu je zcela zdarma. Znamená to, že ve chvíli založení firmy nic neplatíte. Veškerá následná podpora je také zdarma - můžete ho tedy spravovat v panelu firemního profilu a nemusíte se bát dalších nákladů. Nezapomeňte ani na to, že firemní profil na Googlu není třeba ani prodlužovat - pokud ho jednou založíte, bude s vaší firmou na dlouhou dobu. Je však třeba se o něj starat a s rozvojem firmy aktualizovat všechny informace.

Význam firemního profilu e-shopu na Google mapách 

Firemní profil na Google Maps je v e-commerce branži velmi užitečná věc - především pak, pokud má váš e-shop také kamennou prodejnu. Tento virtuální profil skvěle podpoří byznys a lokální SEO. Je nejlepším důkazem toho, že vaše firma fyzicky existuje a  že za vaší značkou stojí skuteční lidé. Je to cenný zdroj pro potenciální zákazníky. Firemní profil je propagace v síti, která opravdu prodává. Navíc je to další zdroj zisku a zdůraznění vaší aktivity na internetu. Můžete se objevit už ne jen jako TOP výsledek organického vyhledávání nebo dokonce vyhledávání podle fotografie. Díky firemnímu profilu na Googlu můžete poskytovat užitečné informace pohodlným způsobem také přímo z Google map.

Jak založit firemní profil na Googlu?

Vytvoření firemního profilu na Google, stejně jako jeho správa, není vůbec složité. Stačí, když si projdete tyto rady. Pojďme ale začít od poměrně důležitého faktu. Hlavní podmínkou k založení firemního profilu na Google je fyzická adresa. A zde je nutné si připomenout důležitý fakt. Nemusí to být skutečné prostory vaší firmy. Stejně tak to může být virtuální nebo registrovaná adresa.

Pojďme tedy na to.

1. Založte si účet Google

Než se pustíte do firemního profilu na Google, ujistěte se, že máte samotný účet na Googlu. A o co přesně jde? Neměl by to být váš osobní účet. Lepší řešení je využití firemního e-mailu. Tímto způsobem se vyhnete případným pozdějším problémům, jako může být zpřístupnění společníkům nebo zaměstnancům. Vyplatí se tedy založit nový Google účet - nejlépe s použitím e-mailu, který je v doméně vaší firmy. K jeho založení můžete využít tento odkaz: Založit Google účet.

Tip Spolehliverecenze.cz - během registrace Google účet propojte stejnou e-mailovou adresu s Google Search Console, Google Analytics nebo Google Tag Manager. Skvělým řešením je také vsadit na účet, který pochází ze služeb Google Workspace.

2. Otevřete stránku Firemní profil na Googlu

Pokud už máte vhodný účet na Google, začněte proces vytváření firemního profilu na Google na panelu Firemní profil na Googlu. Právě tady začíná proces registrace firemního profilu v Google Maps.

3. Přihlaste se do svého Google účtu

Po přihlášení budete přesměrování na vytvoření firemního profilu na Googlu. Následně postupujte dle níže uvedených tipů.

Krok 1: Název firmy

V první řady budete požádáni o uvedení názvu vaší firmy. Zde je dobré pamatovat na to, že je nejlepší uvést plný název vaší firmy. Můžete ho zkusit vyplnit pomocí klíčových slov, ale použijte pouze taková, která plně odrážejí profil vašich aktivit. Vyvarujte se název typu: Nejlevnější automechanik v Praze - FixCar. Google vyhledávač okamžitě zachytí vaší manipulaci a nedovolí, aby se takový firemní profil zobrazil vašim potenciálním zákazníkům.

Krok 2: Kategorie aktivit

Během doplnění názvu firmy budete požádání o zvolení jedné z kategorií, která nejlépe odpovídá typu aktivity, kterou provozujete. Tento úkol je velmi jednoduchý: jste majitelem kosmetického salonu - zvolíte Kosmetický salon. Další kategorie, třeba typu Make-up artist, Prodlužování řas nebo Permanentní make-up budete moci dodat později po dokončení registrace.

Krok 3: Adresa firmy

Dalším krokem je doplnění kontaktních údajů: ulice, číslo domu, PSČ a místo. Nezapomeňte, že právě na tuto adresu bude zaslána pohlednice s ověřovacím kódem. Následně budete moci označit, že vaše firma poskytuje zboží nebo služby u zákazníka (pokud tomu tak opravdu je). Pokud zvolíte tuto možnost, dáváte svým potenciálním zákazníkům najevo, že neposkytujete služby v sídle firmy, ale přímo u zákazníků. Takové řešení využívají například stavitelé, řemeslníci nebo instalatéři. V tomto kroku budete mít také možnost označit oblast, ve které působíte.

Krok 4. Číslo telefonu a adresa stránky

Telefonní číslo a adresa internetové stránky jsou klíčové z pohledu potenciálních zákazníků. Tímto způsobem vás mohou kontaktovat a dozvědět se více o tom, čím se zabýváte a co nabízíte. Tímto však výhody poskytnutí čísla telefonu a www stránky nekončí.  Doplnění těchto údajů má také pozitivní vliv na lokální positioning. Pokud provozujete byznys v kamenných prostorách, určitě na to nezapomeňte.

Krok 5. Odeslání firemního profilu Google k ověření

Pro úspěšný firemní profil na Google je nutné vaši firmu ověřit. K těm nejčastěji využívaným řešením patří potvrzení pomocí pohlednice, která je zaslána klasickou poštou. Spolu s intrukcí vám bude doručena během 15 dní. Váš firemní profil na Google se v Google mapách objeví teprve potom, co ho ověříte prostřednictvím zaslaného kódu.

Jak vypadá hotová vizitka a co dokáže?

Po absolvování všech kroků a ověření, se profil objeví v Google mapách. Automaticky budete přesměrování do panelu, ve kterém můžete spravovat firemní účet na Google.  Zde budete mít možnost doplnění profilu dalšími podrobnějšími informacemi o vaší firmě. V panelu budete moci zveřejňovat příspěvky, články a dokonce zboží. Pokud využijete tyto možnosti, budete moci odpovídat na zákaznické recenze, které byly napsány o vaší firmě. Tento krok nepodceňujte, protože možnost shromažďování recenzí a hvězdiček od zákazníků je další reklamou pro firmu. Je nutné se tomu věnovat už od samého začátku. Důležitý je vztah se stálým, ale také i potenciálním zákazníkem. Udržení dobrých vztahů sice trochu trvá, ale výsledky stojí určitě za to.

Panel navíc nabízí procházení statistik ohledně zobrazení firemního profilu. Můžete tak zjistit, jací uživatelé vyhledávají vaši firmu a odkud pocházejí. Zjistíte, kolik lidí vás kontaktovalo telefonicky přímo z lokálních výsledků vyhledávání. Údaje ve vašem firemním profilu Google budou dostupné do 90 dnů zpětně. Jejich analýza vám poskytne obraz o tom, zda váš firemní profil v Google mapách přináší firmě výhody. A pokud to bude chtít trochu úprav? O tom, jak optimalizovat firemní profil na Google si povíme v dalším článku.

Firemní profil na Googlu - shrnutí

Díky Google službě, jako je firemní profil na Googlu, můžete výrazně zlepšit viditelnost vaší firmy na internetu. Jde tedy o významný faktor, který může mít vliv na počet kontaktů s vaší firmou a také návštěvnost internetové stránky. Potenciální zákazníci zde mohou najít skutečné a pravdivé informace o vaší společnosti. V dnešní době jsou důvěryhodnost a důvěra velmi oceňovány. Nečekejte zbytečně dlouho a dovolte potenciálním zákazníkům, aby vás pomocí firemního profilu na Googlu našli už teď.