3 způsoby, jak zvýšit prodej prostřednictvím negativních recenzí
- Prodej a negativní recenze
- Věděli jste, že negativní recenze mohou pozitivně zvýšit důvěryhodnost a transparentnost vaší firmy?
- Jak mohou negativní recenze budovat důvěru potenciálních zákazníků?
- Může se objevit i špatné hodnocení
- Důvěryhodnost firmy a negativní recenze
- Špatné hodnocení jako zdroj nových nápadů pro rozvoj podnikání
- Vnímejte kritiku jako radu
- Negativní recenze a ochrana vaší online pověsti
Prodej a negativní recenze
Pozitivní recenze jsou bezpochyby velmi přínosné pro každou firmu. Zvýšení prodeje, zvýšení návštěvnosti webových stránek a získání většího počtu zákazníků je jen několik příkladů mnoha výhod, které mohou přinést pozitivní recenze. Jaký dopad mají negativní recenze na pověst podniku? Majitelé firem se obvykle obávají, že tento typ recenzí může mít nežádoucí účinek, což může vést k riziku ztráty zákazníků a potenciálních zákazníků.
Věděli jste, že negativní recenze mohou pozitivně zvýšit důvěryhodnost a transparentnost vaší firmy?
I když se to mnohým může zdát nepravděpodobné, negativní recenze mohou pomoci vybudovat důvěru potenciálních zákazníků. Jak víte, vzbudit důvěru potenciálních spotřebitelů není snadný úkol, zejména v počátečních fázích vývoje. I negativní recenze vám však pomohou získat mnoho důležitých informací, které ovlivní rozvoj vašeho podnikání a umožní vám být o krok napřed před konkurencí. Navíc vás překvapí pozitivní vztah mezi negativními recenzemi a prodejem.
Rozhodli jsme se vytvořit článek, ve kterém ukážeme pozitivní dopad negativních recenzí na vaše online podnikání. Proto se nemusíte bát těchto "špatných" recenzí, ale můžete je využít a zvýšit důvěryhodnost své firmy.
Jak mohou negativní recenze budovat důvěru potenciálních zákazníků?
Negativní recenze jsou na internetu velmi častým jevem, ale málokdo ví, že mohou přinést mnoho výhod.
Negativní recenze jsou pro vaši firmu autentické a poskytují informace o tom, jak nejlépe zlepšit váš produkt nebo službu. Nikdo z nás není neomylný, ale to není ten největší problém. Velkým problémem je, když opakujeme jednu a tutéž chybu stále dokola, navzdory neustálému přívalu špatných recenzí, až se tyto negativní recenze stanou většinou všech dostupných hodnocení.
Netrapte se, když zákazník není spokojený, ale poučte se z toho a ujistěte se, že další zákazník bude se stejným produktem nebo službou spokojený.
Negativní recenze budují důvěru potenciálních zákazníků
Může se objevit i špatné hodnocení
Velké množství lidí je přesvědčeno, že produkt s pozitivními recenzemi bude vyhledávanější než produkt s negativními recenzemi. Naproti tomu role negativních recenzí nespočívá striktně ve zvýšení prodeje, ale především v budování důvěry mezi zákazníky.
Podle Billa Tancera jsou negativní recenze cenné, zejména pokud jde o celkovou důvěryhodnost společnosti a její rozvíjení. Zmiňuje velmi zajímavou studii provedenou britskou softwarovou společností Reevoo, která ukázala, že spotřebitelé aktivně vyhledávají negativní recenze. Některé výsledky jasně říkají, že zákazníci stráví na webu čtyřikrát více času, když si přečtou negativní recenze, a nakoupí v průměru o 67 % více než druhá skupina.
Jiné studie ukázaly, že 68 % spotřebitelů důvěřuje více společnostem s pozitivními i negativními recenzemi. Navíc 95 % lidí uvedlo, že když vidí pouze pozitivní recenze, myslí si, že jsou falešné.
Důvěryhodnost firmy a negativní recenze
V dnešní době většina spotřebitelů hledá informace ještě předtím, než učiní úplné rozhodnutí o nákupu. Zejména v e-commerce, kde jediným zdrojem, který mají zákazníci k dispozici, jsou webové stránky nebo internetový obchod. Proto mohou být i negativní recenze zásadním faktorem při rozhodování o nákupu.
Špatné recenze nejen poskytují informace o produktu nebo službě, ale především zprostředkovávají transparentnost. Díky tomu je firma vnímána spotřebiteli jako důvěryhodná.
Zajímá vás, proč spotřebitelé tak rádi čtou negativní recenze? Díky těmto recenzím zákazníci více věří těmto pozitivním recenzím o produktu a/nebo službě. Na zobrazování negativních recenzí není nic špatného, protože i ony mají na společnost vliv - budují důvěryhodnost a důvěru.
Zvýšení důvěryhodnosti společnosti díky negativním recenzím
Špatné hodnocení jako zdroj nových nápadů pro rozvoj podnikání
Negativní recenze jsou natolik cenné, že nejen budují důvěru spotřebitelů a budoucích zákazníků, ale samy o sobě jsou dobrým zdrojem informací.
Vnímejte kritiku jako radu
Nemá smysl se bát a vyhýbat se negativním recenzím. Ve skutečnosti jsou velmi důležité, i když to pro mnohé může být velký šok. Negativní recenze nevyzdvihují pouze to, s čím nejsou vaši zákazníci spokojeni, pokud jde o váš produkt/službu. Zákazníci v negativních recenzích často přímo identifikují, co je možné ve vaší firmě zlepšit. Negativní recenze vám pomohou získat nové nápady, díky nimž bude vaše firma inovativnější v nabízených službách nebo produktech.
Nejdůležitější je věnovat pozornost tomu, co vám zákazníci říkají. Názor spotřebitelů vám pomůže zlepšit a rozvíjet vaše podnikání tím, že přiláká nové zákazníky.
Negativní recenze jako rada
Negativní recenze a ochrana vaší online pověsti
Negativní i pozitivní recenze mají přímý dopad na online pověst vaší firmy, ale nejen to. Nezapomínejte na to, že negativními recenzemi nechcete poškodit svou pověst, ale naopak ji vylepšit, a to prostřednictvím dialogu se zákazníky.
Zejména se vyplatí odepsat zákazníkům, kteří udělili hodnocení 2 nebo dokonce 1 hvězdičkou. Tímto způsobem má firma možnost vyřešit problém, kterého se hodnocení týká. Přestože jsou recenze zveřejňovány bez ohledu na hodnocení, stojí za to zákazníkovi odepsat a projevit zájem a ochotu problém vyřešit. Tímto způsobem dáte veřejně najevo, že názor každého zákazníka je důležitý a je brán v úvahu.
Cílem negativních recenzí není způsobit potíže. Jsou cenné a výkonné pro každou firmu, i tu největší. Někdy je těžké tyto špatné recenze přijmout, ale stojí za to je vzít v potaz. Pomohou vaší firmě stát se jedním z největších konkurentů na trhu a zároveň si vybudovat důvěru zákazníků.
Neobávejte se špatných recenzí. Místo toho byste se měli snažit o to, zda si jich vážíte natolik, aby se staly mimořádně užitečným nástrojem pro rozvoj vašeho podnikání.